Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se filmer via Windows Media Player på nätet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-28 01:20

Jag har ett litet problem. Varje gång jag ska se en film som "streamas" via nätet får jag problem. Jag brukar kunna se 50% felfritt, sen börjar det hacka och programmet måste bara läsa och buffra. I 99% av fallen lägger strömmen sen av och jag kan inte se mer. (Även om jag laddar och och försöker på nytt).

Laddar jag ner filmerna till datorn går det fint. Jag har en G4 med 1.25 Gb ram-minne och bredband så det borde inte vara där problemet sitter. Har även testat att öppna porten 1755 som är porten för Windows Media Player (funkar dock även över port 80) utan någon skillnad.

Någon som har något tips eller någon lösning?

Du kan ställa in hur mycket av klippet som skall buffras innan det spelas upp, hur mycket är inställningen nu på?

  • Medlem
  • 2004-04-29 06:56
Ursprungligen av xplane:

Du kan ställa in hur mycket av klippet som skall buffras innan det spelas upp, hur mycket är inställningen nu på?

Har testat allt från default och från 5 sekunder upp till 90. Men inget verkar hjälpa... Kan ju knappast vara min dator eller min uppkoppling. Kan det bero på någon codec eller är Windws Media Player för Mac helt värdelöst (kan se exakt samma filmer på min PC utan problem).

om det vore problem med en codec så skulle du inte få någon bild alls vare sig i streamat läge eller när du har laddat ner den. Kan du se någonstans på din nätverksaktivitet om strömmen är jämn hela tiden eller om det blir ett avbrott i mottagningen. I och med att det är inga problem för dig att se på klippet när det är nedladdat.

Vad har du angett att du har för en uppkoppling i mediaplayer. och vad är det för hastighet du har på din uppkoppling?

  • Medlem
  • 2004-04-29 22:04
Ursprungligen av xplane:

Kan du se någonstans på din nätverksaktivitet om strömmen är jämn hela tiden eller om det blir ett avbrott i mottagningen. I och med att det är inga problem för dig att se på klippet när det är nedladdat.

Det kan nog ligga något i det för den verkar avbryta / "lagga" efter ungefär samma tid.
(Funkar ju dock på PC:n som sagt, så det borde inte bero på uppkopplingen utan snarare något med min hård- eller mjukvara i datorn. Klurigt som tusan...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 06:32

Jag har samma problem ...

Vid de tillfällen de frusit och jag har varit tvungen att starta om streamen så har det fungerat att klicka på "tidsaxeln" (eller vad det nu heter) så man hoppar fram en stund i filmen. Då har det märkligt nog fungerat och jag har kunnat se allt.

  • Medlem
  • London
  • 2004-04-30 10:55

Min mest kvalificerade gissning är att det är de som gjort programmet som har klantat sig...

  • Medlem
  • 2004-05-02 01:35

Stängde port 80 i programmet och valde 1766 i stället. Har testat 5 filmer nu via nätet och alla har fungerat utan något lagg eller avbrott. Tur eller lösning på problemet?

Läckert hoppas på det sistnämda...:)

1
Bevaka tråden