Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacDC - DC++ till Macen :D

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingentng...

Ursprungligen av coach:

Tryck cmd(Kringla, äpple, bulle)-O eller gå upp i menyn (Arkiv?) och välj Connect

Tyvärr, det funkar inte. Har provat det innan.
Det händer ingenting....

Ursprungligen av jockeleu:

Somsagt jo det gör det, jag söker efter alternativa köllor och lägger till de till den pågående nerladdningen...samma fil laddas från 1-10 pers me olika hastugheter och filen blir färdig snabbare..

Lägg upp en skärmdump som bevis, om du orkar.

  • Medlem
  • 2004-03-31 11:36

Utvecklingen fortskrider, namnet är numer ShakesPeer
http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

Ett forum för ShakesPeer finns här http://macdc.mjao.net
För den som inte visste

Där kan synpunkter och önskemål på programmet ges, eller också om man vill hjälpa till med utveckligen så är de välkommet.

Folk kan inte ladda från mig...

J.

Hehe, spännande det här, hur var det nu, från en eller flera

Aquisition funkar fint för mig, dc känns overkill. Har lite lägre hastigheter med Aquisition, men hamnar ändå ibland på 300kb/s när man har flyt på populära downloads. Typ iraq-filmen med lynchningen av amerikanarna häromdan var det många som delade.

Själv så skulle jag uppskatta dc mer om man inte vart kickad så ofta för att de inte gillar ens klient.
"Banned for hacked client" o.s.v är trist.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-02 16:52

vart kan man ladda ner programmet??

MacDC eller ShakesPeer som det nu heter - ShakesPeer
DCGui - DCGui
NeoModus - NeoModus

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 00:42

nån annan med problemet att varje gång man trycker "connect" (rune-o) så händer inget mer än att badbollen snurrar lite? samma problem har en kompis med senaste versioonen, vi kör båda 10.3.3 för övrigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-03 08:11

tsss... bängbula

Samma problem som jag har då leo

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 22:33

argh! vill ju. har rapporterat på programmets "bugg-forum", men ingen respons än så länge..

EDIT: fick nu svar på forumet, http://macdc.mjao.net/phpBB2/viewtopic.php?t=25
ska själv testa tipset nu..

Jag har liknande problem.
Command-o för connect men inget händer...
consollen säger så här:
2004-05-09 17:12:53.024 ShakesPeer[5044] *** -[NSCFString characterAtIndex:]: Range or index out of bounds

har stäng ner ipfw'n och raderat alla filer som har med sp att göra men ingen skillnad.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 14:31
Ursprungligen av petterf:

Jag har liknande problem.
Command-o för connect men inget händer...
consollen säger så här:
2004-05-09 17:12:53.024 ShakesPeer[5044] *** -[NSCFString characterAtIndex:]: Range or index out of bounds

har stäng ner ipfw'n och raderat alla filer som har med sp att göra men ingen skillnad.

Raderade alla MacDC och shakespeer filer på HD:n sen la ja upp en ny på skrivbordet så funkade allt fint..

Ursprungligen av jockeleu:

Raderade alla MacDC och shakespeer filer på HD:n sen la ja upp en ny på skrivbordet så funkade allt fint..

jag gjorde som du skriver nu - allt macdc och shakespeer kastades. Den senaste builden av shakespeer installerades men fortfarande samma fel :/

2004-05-10 16:18:02.502 ShakesPeer[6470] *** -[NSCFString characterAtIndex:]: Range or index out of bounds

Provade att lägga in det för första gången idag. Inget händer vid kringla-o.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 17:33
Ursprungligen av Ductic:

Provade att lägga in det för första gången idag. Inget händer vid kringla-o.

Yepp i know... vet ej sjutton va som är fel, men snackas ju om v. 0.3 snart!

Vore trevligt! Av interfacet man såg av inställningarna är jag mycket positiv. Det kan man inte säga om dcgui som jag inte blir klok på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-11 11:02

kommer inte in någostans... inte ens på mac.myftp.org-..

Nagon som vet en bra hub med programvara for Mac ?

Tråd stängd

Vi tillåter inte diskussioner kring piratkopiering eller filbytarprogram på 99mac. Vi hoppas att ni kan förstå och respektera detta beslut.

Bevaka tråden