Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Studio display?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 15:07

Det är så klart en fejk bild även om jag gillar den skarpt.. Men jag tror att när Apple väl släpper sin nya skärm så kommer den var bra mycket vackrare, smartare, snyggare, coolare, skönare, nått man vill krama och pussa på innan man somnar på kvällen,, något som man kan prata känslor och idéer med över ett glas rött,,, ni vet..

  • Medlem
  • 2004-05-30 15:42
Ursprungligen av Fredric:

Det är så klart en fejk bild även om jag gillar den skarpt.. Men jag tror att när Apple väl släpper sin nya skärm så kommer den var bra mycket vackrare, smartare, snyggare, coolare, skönare, nått man vill krama och pussa på innan man somnar på kvällen,, något som man kan prata känslor och idéer med över ett glas rött,,, ni vet..

VI VET!

Trist om de skippar ADC. Där har Apple verkligen haft ett bättre gränssnitt. Om man måste ha datorn i ett annat rum så är det suveränt att bara behöva dra en sladd för att kunna ansluta skärm och tangentbord.

Men, men. Standarder är standarder och Apple har ju förlorat det här racet vad det verkar...

ja - men det räcker väl att dra en sladd - bilden - sen kan du ta ström "lokalt" till skärmen ju...

jag kan tänka mig att det är en god idé att köra DVI - just för att PC-users kan köpa skärmarna som faktiskt är prisvärda...

undrar vad 30"'aren kommer kosta - vilken upplösning! 2560 x 1600 - me want :ee:

Ursprungligen av Jont Olof:

Trist om de skippar ADC. Där har Apple verkligen haft ett bättre gränssnitt. Om man måste ha datorn i ett annat rum så är det suveränt att bara behöva dra en sladd för att kunna ansluta skärm och tangentbord.

Men, men. Standarder är standarder och Apple har ju förlorat det här racet vad det verkar...

Ursprungligen av el gringo:

ja - men det räcker väl att dra en sladd - bilden - sen kan du ta ström "lokalt" till skärmen ju...

jag kan tänka mig att det är en god idé att köra DVI - just för att PC-users kan köpa skärmarna som faktiskt är prisvärda...

undrar vad 30"'aren kommer kosta - vilken upplösning! 2560 x 1600 - me want :ee:

Det är klart man kan göra så. Men det är ju precis den sladdhärvan man vill slippa, med strömming och USB och allt vad det blir. Att bara ha en skärm och en enda anslutningskabel är så jäkla snyggt. Om man sedan vill använda PC-skärmar så kan man ju skaffa en ADC-DVI-adapter...

Jo - det är ju sant - men du har ju fortfarande usb & firewire-hub bakpå skärmen. det blir ändå en sladdhärva...

min powerbook 12" ser helt absurd ut - med vänstersidan...en usb, en firewirekabel, sladd till extern skärm, minitel ut för "Musik", ethernet och elsladd!!! det ser inte så "slim" ut precis :rolleyes:

så precis det här i artikeln:

"There is a chance we could see Apple's new 20-inch display at below $1,000," said one expert who watches the display industry for a living. "I can't see Apple not having an inexpensive studio display around the existing price point of $699, but they might surprise us."

det lutar åt en 23" för min del...säg 15 ink. moms?

Mmm. Ser man till en portabel dator så balla det ut. Men med en stationär G5:a och en Cinema Display med ADC så skulle man kunna banta ner antal sladdar från dator till två iställer för fyra, det är ju ändå en halvering (medräknat strömming till skärmen då som förvisso placeras "lokalt"). En annan fördel med detta är att man, under förutsättning att man inte har fler enheter som kräver ström, kan klara sig utan strömförsörjning där man sitter.

Personligen är jag så inbota trött på allt vad kablar heter, så varenda lite sladd jag kan bespara mig är guld värd. När Apple t.ex. släppte sin airportstation med strömming via Ethernet så var det en gjuten produkt för mig. Vad mer kan man önska från en basstation?

/Jont Olof

håller med dig vad det gäller sladdar! ju fler man kan bli av med ju bättre!

Enligt Thinksecrets artikel så kan slopandet av ADC ha att göra med att 30"-displayen drar inhumant mycket ström: 150W.

Sen kan ni se det positivt, ingen ADC -> enklare införande av PC-grafikkort...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-09 17:56

Varför inte skeppa skärmarna med en ADC -> DVI/ström/USB adapter istället. Jag hoppas på det.
Ser inte heller riktigt fördelen med FW på skärmen. FW-porten är ju verkligen lättillgänglig både på Powermac G% och på de bärbara.

Ursprungligen av acke:

Varför inte skeppa skärmarna med en ADC -> DVI/ström/USB adapter istället. Jag hoppas på det.
Ser inte heller riktigt fördelen med FW på skärmen. FW-porten är ju verkligen lättillgänglig både på Powermac G% och på de bärbara.

Antagligen för iSight.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-10 06:12
Ursprungligen av acke:

Ser inte heller riktigt fördelen med FW på skärmen. FW-porten är ju verkligen lättillgänglig både på Powermac G% och på de bärbara.

Det kan väl vara så att FW-porten skall funka som alternativ ingång för digital video, dvs att man kan koppla in en DV-kamera direkt till skärmen. Är det inte så som Sony använder Firewire (iLink)? Har för mig att det finns TV-apparater med iLink-ingång.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-10 10:47

Hvis det kommer nye skjermer, tror jeg de blir lansert på WWDC. Hva ellers skulle steve lansere på WWDC?... Det er jo bekreftet fra Apple at det ikke blir noe Powermac 3ghz, iMac G5 eller Powerbook G5 i nærmeste fremtid.

Sålangt tror jeg dette kommer på WWDC

Nye skjermer
4 generasjons iPod med 60 gb hardisk og kanskje oled fargeskjerm
Mesteparten av keynoten til Steve skal vel dreie seg om OSX Tiger...

iBox tror jeg IKKE kommer... det produktet står ikke i forhold til apples produktstrategi pr. dags dato

Sluta nu... iBoxen kommer. För en sådan SKA jag ha. Ok?

Nä, nya skärmar och iPod räcker. Är mest intresserad av Tiger. Förhoppningsvis innebär Tiger ingen revulotion, utan snarare en rejäl genomgång av alla små buggar som finns.

Bevaka tråden