Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport från WWDC dag 1

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-29 03:25

Så, nu är första dagen på WWDC snart slut. Dagen har varit hektisk med registrering, keynote, seminarier och däremellan skall jag springa runt och titta på alla nya saker. Kan säga att min 28" widescreen TV känns rätt löjlig när man ser en 30" platt skärm. Speciellt den skärmen. Kan tänka mig att många har blivit riktigt sugna men vi får se vilka som kommer till att använda den i slutändan.

De seminarier jag gått på idag förutom Keynoten var:
Mac OS X State of the Union
Enterprise IT State of the Union
Mac OS X Server update

Som alla berättade mer om vad tiger kommer till att erbjuda. Många av dom saker som folk påpekat saknats i tidigare system.
Vad som är nytt? Jo, klienten skall innehålla över 150 nyheter och servern skall inehålla på över 250 nyheter. Vill ni läsa mer om vad som komma skall så rekommenderar jag Apples sidor om detta:
Mac OS X Tiger
Mac OS X Tiger Server

Om ni vill veta vad som hände under Keynoten rekommenderar jag Ian Vännmans rapportering som finns här på 99mac. Han satt bredvid mig och skrev tillsammans med mig allt som står där. Force9 / Ian Vännmans rapport

/glemme - Live from WWDC 2004

1
Bevaka tråden