Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[99] Spelserver

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-06-25 17:42

hmm.. ngn som vet vart man kan köpa BF till mac för ett lagom pris????

Ursprungligen av axxe:

hmm.. ngn som vet vart man kan köpa BF till mac för ett lagom pris????

Macoteket http://www.macoteket.se tar för Battlefield 1942 Deluxe Version Mac 499 kr inkl. (kul med ett spel som ligger på samma prisnivå för både Mac och Windows)

Nordicsoftsales (Sveriges ledande importör och grossist av spel till Mac) http://www.nordicsoftsales.se tar för Battlefield 1942 Deluxe Version Mac 599 kr inkl.

Q3 server hade vart fint! Eller kanske Unreal Tournamet eller Tactical Ops eller

Spelservern är monterad i sitt nya hem och väntar bara på att Bostream ska leverera 13/13Mbit. Sen kör vi

(dom skulle gjort det förra veckan...borde inte dröja länge)

Arvid väntar fortfarande på VDSL. (kommer "inom kort")

status check?

Det har nog inte hänt så mycket över helgen tyvärr. Han har ju 8/1Mbit just nu så vi skulle ju kunna testa med typ 8 spelare eller nåt.

Kanske inte så dumt att prova i alla fall; anmäler mig som speltestare för Halo eller AA (det är det jag har hemma).

/CX

Idag dök Bostream upp för att installera VDSL. Ser ut som att det kanske är klart redan ikväll eller imorgon. Kul va?

Äntligen!

Å VA GYTT!!! Jag föreslår att vi testkör med UT2K4 demot.. på så sätt kan alla vara med och spela (eftersom demot är gratis) och vi ser vad servern går för...

Ja UT2K4 demot håller jag med om, samt ev. Americas Army
Kick ass and chew bubblegum...

  • Medlem
  • 2004-08-02 20:27

Något nytt på spelserverfronten?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-08-03 16:55

Servern står här och väntar på att dras igång. Dock låter den så förbaskat att jag måste skapa en ny plats för den innan jag vill dra igång den. Men det är pågång. Jag har letat reda på en bra plats, nu är det bara hylla som skall byggas och kabel som skall dras. (um kanske bara är lite väl lättvindigt ord, men det är pångång iaf)

Sammanställ gärna en lista på gaming servrar som ni vill ha installerade så skall jag trycka in dem! Det är en PC med Windows 2003 Server för den som undrar vilken plattform det är.

/arvid

En Quake 3 server tycker jag ni borde införa. För det är ett relativt gammalt spel så de flesta kan lira det på sina datorer. Sen är det ju kul också

Min iBook G4 är tydligen ingen höjdare på spel. Det enda jag kan spela med är pc:n, och det antar jag att man inte får använda på den här servern

Ursprungligen av Kristofer G:

Min iBook G4 är tydligen ingen höjdare på spel. Det enda jag kan spela med är pc:n, och det antar jag att man inte får använda på den här servern

Du kan vara lugn, det blir inga restriktioner av den typen. (...och med tanke på att servern kommer köra Windows så vore det dumt att kräva att alla spelare skulle köra på Mac)

Ursprungligen av Christofer:

Du kan vara lugn, det blir inga restriktioner av den typen. (...och med tanke på att servern kommer köra Windows så vore det dumt att kräva att alla spelare skulle köra på Mac)

Ah, kanon! Ska bara inhandla spel till PCn, sen kommer ni se mig misslyckas

Americas Army??? De e skoj...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 19:38

Waa, en Q3A server tack

Det verkar kul ja, synd bara att jag inte har mycket för 'arme spel' då dom tenderar att bli ganska sega (i jämförelse mot Q3 och Wc3 etc. ^^).

Bevaka tråden