Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, problem med SMC bredbandsrouter och en HP1012 skrivare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 14:30

Hej

Jag har skaffat mig en HP 1012 laserskrivare och en SMC 2804 bredbandsrouter med inbyggd print server.

Nu är det så att jag inte klarar av att konfigurera den så att den klarar av att skriva ut från macen; från PCn går utmärkt....men det är ju inte mycke till hjälp..

Jag ringde supporten och fick ungefär svaret "ööh, har du något program som kan läsa PDF??" så skickade han en instruktion, som inte gav någonting egentligen....

De står bara att jag ska gå in på IP-utskrift och ställa in 192.168.0.1 (eller 2.1) så ska det fungera...men icke...

sen undrar jag även hur jag får upp min HP 1012 i skrivarlistan, eller vart jag letar reda på drivrutinerna till just den, för den finns inte på listan och det hjälper inte att jag installerat drivrutinerna tidigare

Är det någon som har nån erfarenhet av dessa produkter, så vore jag väldigt hjälpsam om ni kunde hjälpa mig...

/Tomas - Som vill få detta att fungera...

Hej hopp!!

Själv sitter jag med en Old HP Laserjet 4 plus och en Axis printerserver, men för att jag skulle få min laserjät(tte) att funka så va ja tvungen att anväda en drivis som heter ESP CUPS (känner nog alla till) V1.1 för HP Laserjets, haru prove med den? skulle kanske funka, IP printing har jag inställt på och serverns IP adress.

Tjipp på er

//johan

1
Bevaka tråden