Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple + Motorola = Mobiltelefon!

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-07-27 17:26

Ännu roligare vore ju om man kunde kombinera mobilen med "iTrip" och iTunes... dela din musik via 3G!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-27 17:59

Den här motorola-telefonen skall ha stöd för mp3 och mpeg4:
http://www.motorola.com/razr/teaserpage.html?flash=true

(sidan funkar i Internet Explorer)

Motorola har ju börjat med Linux i en del "smart-phones", bl.a i A760
http://www.linuxdevices.com/news/NS3021520362.html

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Motorola har ju börjat med Linux i en del "smart-phones", bl.a i A760
http://www.linuxdevices.com/news/NS3021520362.html

Fast de har också Windows Smartphone. Verkar vara ett företag som gillar att experimentera med olika teknologier.

* MotorolaOS (eller vad det heter)
* Symbian
* Linux
* Windows

Ciryon

Någon som reflektera över vart acke's resonemang kan leda!? På WWDC-Keynoten presenterades h.264-standarden och Apple poängterade att formatet skalade från 3G-mobiler till HD-TV. Om nu QT måste integreras för att få iTunes att funka, då borde väl det innebära att steget till en eventuell iChat för plattformen inte ligger så långt borta? Voila! Mobila videokonferenser med alla macar med iChat! Dessutom med flerparts-konferens!

Tjing!

Ni hörde det först från Jont Olof!!!

Ursprungligen av Jont Olof:

Någon som reflektera över vart acke's resonemang kan leda!? På WWDC-Keynoten presenterades h.264-standarden och Apple poängterade att formatet skalade från 3G-mobiler till HD-TV. Om nu QT måste integreras för att få iTunes att funka, då borde väl det innebära att steget till en eventuell iChat för plattformen inte ligger så långt borta? Voila! Mobila videokonferenser med alla macar med iChat!

Frågan är förstås om operatörerna skulle tycka om det. Det är trots allt operatörerna som i stor utsträckning påverkar hur nya mobiltelefonmodeller ser ut. Om man kan köra videochat till en dator, varför ska man då använda operatörens egen telefon->telefon videosamtal?

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 09:34
Ursprungligen av Ciryon:

Frågan är förstås om operatörerna skulle tycka om det. Det är trots allt operatörerna som i stor utsträckning påverkar hur nya mobiltelefonmodeller ser ut. Om man kan köra videochat till en dator, varför ska man då använda operatörens egen telefon->telefon videosamtal?

Ciryon

Det blir ju sas videosamtal till/från telefonen till mer än andra telefoner - så det borde de väl gilla mumma (så länge de kan ta betalt, och det kan de ju…)
Att öka möjligheterna att en tjänst används, vilket innebär att den används mer, borde väl vara precis vad operatörerna önskar sig. Att de bara kan få betalt för "halva kedjan" tar de nog mer än väl igen på att den halvan används mer…

Ursprungligen av Pär:

Det blir ju sas videosamtal till/från telefonen till mer än andra telefoner - så det borde de väl gilla mumma (så länge de kan ta betalt, och det kan de ju…)
Att öka möjligheterna att en tjänst används, vilket innebär att den används mer, borde väl vara precis vad operatörerna önskar sig. Att de bara kan få betalt för "halva kedjan" tar de nog mer än väl igen på att den halvan används mer…

Mmm... Det var väl något sånt jag hade tänkt mig!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-28 00:38

Om det gick att ringa med en iPod, så skulle man ju ha bra många ringsignaler att välja på.

Har ni tänkt på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 00:58

Om nu det finns bilder, pressmeddelanden och webcasts över denna produkt, varför är det då bara ett rykte..?

Ursprungligen av Marcus Holmer:

Om nu det finns bilder, pressmeddelanden och webcasts över denna produkt, varför är det då bara ett rykte..?

Bilder finns det väl ändå inga?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 13:26

Saxat från forbes.com:
Although iTunes will be the default jukebox on future Motorola phones, the deal is not an exclusive partnership.

Alltså inte omöjligt att flera mobiltillverkare hänger på. Jag tror nog att det kommer att bli så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 19:52

Jag tycker denna Motorola V3 är riktigt snygg, 14mm tjock, kamera, mini USB, BT ,, den med iTunes och jag skulle vara en köpare..

Ursprungligen av Fredric:

Jag tycker denna Motorola V3 är riktigt snygg, 14mm tjock, kamera, mini USB, BT ,, den med iTunes och jag skulle vara en köpare..

Klart mumsig telefon som skyltar tydligt med sin BT som det ser ut.
De kommande telefonerna med iTunes kommer de att räknas som standard eller high-end vad ni skulle gissa? De som är tveksamma till Motorola gissar jag på har främst sett och prövat de enstaka bugetmodeller som finns i de vanliga butikerna. Efter att ha dränkt mina två senaste av misstag, så är jag tillbaka till 1998år modell och klart köpsugen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-30 22:12

Läste "för ett tag sedan" att operatörerna kan enkelt blockera iTunes mobile. Känns sådär, men jag undrar samtidigt vilka operatörer som kommer att göra detta? Förrutom de som har någon egen musikförsäljning kommer nog inte att blockera detta.

2000 inlägg! Ojoj, vilken dag. Var är min jättetoblerone? Kan det vara Elsa som har snott den igen? Om det inte är den gamla ståltanten så vet jag vem jag misstänker!

Bevaka tråden