Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många med mig...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-16 15:17

Hur många med mig tycker att störningar i Finders gränssnitt likt bilden är ytterst irriterande?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-16 15:22
Ursprungligen av Quarken:

Hur många med mig tycker att störningar i Finders gränssnitt likt bilden är ytterst irriterande?

har helt klart tänkt på det där. men inte så ofta nu, har knappt något på skrivbordet längre (fast om det beror på den grafikbuggen låter jag vara osagt). roligt också att WinXP nästan har exakt samma bugg i textskuggorna på skrivbordet. verkar vara så att den ritar om skuggorna när det inte behövs ibland.

Det är fruktansvärt störande. Blir till att tvång-starta om Finder då och då. Texten är förstås fortfarande mycket snyggare än WinXP där texten på skrivbordet knappt går att läsa om man inte har en mörk bakgrundsbild.

Ciryon

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-16 15:34
Ursprungligen av Ciryon:

Det är fruktansvärt störande. Blir till att tvång-starta om Finder då och då. Texten är förstås fortfarande mycket snyggare än WinXP där texten på skrivbordet knappt går att läsa om man inte har en mörk bakgrundsbild.

Ciryon

...fast det räcker med att man markerar allt med kommando + A och avmarkerar så blir det bra igen...men som du säger - fruktansvärt störande!

Ursprungligen av Ciryon:

Det är fruktansvärt störande. Blir till att tvång-starta om Finder då och då. Texten är förstås fortfarande mycket snyggare än WinXP där texten på skrivbordet knappt går att läsa om man inte har en mörk bakgrundsbild.

Ciryon

Straangééé ("franskt" utal) (ang XP alltså)... Kan hålla med om att texten ser bättre ut i OSX men att texten knappt går att läsa märkligt. Testade precis med en helvit bakgrund, texten syns mycket bra (den var vit innan när jag hade en glad bakgrundbild istället). Har heller inte haft några problem med bilder där mörkt-ljust skiftar. Men det är ju jag och jag har säkert fel som vanligt

  • Oregistrerad
  • 2004-07-16 16:02

Stör mig inte ett dugg.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-16 17:38
Ursprungligen av DaPhox:

Stör mig inte ett dugg.

Jag blir avundsjuk!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-16 21:32
Ursprungligen av Quarken:

Jag blir avundsjuk!

Ja, det känns skönt.;) Är nästan aldrig i Finder...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-17 00:43
Ursprungligen av DaPhox:

Ja, det känns skönt.;) Är nästan aldrig i Finder...

Hur kan man undvika det?

Ursprungligen av Quarken:

Hur kan man undvika det?

Om man kanske enbart använder sin dator till tex spela DVD o har spelaren i autostart. Då "slipper" man findern. Kanske. Fast de blir ju en rätt dyr DVD-spelare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-16 18:24

Lite irriterande att den buggen funnits ett bra tag och dom fortfarande inte åtgärdat det.. *suckar djupt*

/glemme

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-07-16 21:01
Ursprungligen av glemme:

Lite irriterande att den buggen funnits ett bra tag och dom fortfarande inte åtgärdat det.. *suckar djupt*

/glemme

Ja, när dom nu har fått till en jättesnygg lack på sitt gränssnitt så drar de en repa över alltihop.

  • Medlem
  • 2004-07-16 23:22

Jag har aldrig sett det förut, men skulle nog störa mig en del på det om det kom upp lite då och då.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-17 00:52
Ursprungligen av odin:

Jag har aldrig sett det förut, men skulle nog störa mig en del på det om det kom upp lite då och då.

Jag har sett det flera ggr själv, det går att ta bort, men irriterande.
Det som sagt flera ggr här forum att Finder behöver uppdatera, helst stort uppdatering.
Jag har testat Tiger, tyvärr är det bara lite förbättringar, i princip nästan inget alls.
Jag hoppas det beror att det är beta beta version, Finder MÅSTE bli mycket bättre....

Minns att en liknande kosmetisk bugg fanns i Jaguaren (10.2), men att den fixades med någon uppdatering. Lite lustigt att det nu är samma visa i Panthern (10.3).

Jag finner det också rätt störande, men än värre är "markörsymbolsbuggarna".

Exempel:

Jag önskar verkligen också att Findern blir förbättrad i Tigern (10.4).
Bara en sån sak som när man är i "vanlig" symbol-vy och vill flytta en mapp eller ett dokument man har bakåt/upp en nivå i mappstrukturen. Det finns inget smidigt sätt att göra detta som det är nu.

Och varför kan man inte dubbelklicka på en bild som är förhandsvisad i kolumn-vy för att öppna den?
Små och dumma fel som borde vara enkla att åtgärda om man nu lyckats programmera ett helt operativsystem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 10:23

Apple borde fixa de taggiga fönsterhörnen i iTunes också.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 08:25

inget av dom problemen ni nämner har jag upplevt. Inte ett enda. markören kanske, men det e bra för den här maskinen e så seg.. för den ändrar markör rätt fort.

1
Bevaka tråden