Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kmprimera - bygga om...förminska Entourage fielr?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-06 10:31

Mina användardata för Euntorage har nu gått i taket.. strax under 2 GIG... dessa skall genom ngra knapp nedhållningar kunna byggas om och komprimeras... ngn som minns/vet hur????

leta reda på programikonen, håll nere alt eller kommando, eller båda (minns inte riktigt) och dubbelklicka. När programmet startar får du fråga vad du vill göra.

Däremot så tror jag inte att du ska förvänta dig några mirakel. Det är nog dags att börja rensa.

Ursprungligen av fjellis:

Mina användardata för Euntorage har nu gått i taket.. strax under 2 GIG... dessa skall genom ngra knapp nedhållningar kunna byggas om och komprimeras... ngn som minns/vet hur????

Börja med att slänga alla eventuella bifogade filer från mail, efter det att du sparat dem, naturligtvis. Dessa kan ta en jäkla massa plats om man har många. Starta sedan Entourage med Alt-knappen nedtryckt. Välj komprimera databas, eller vad det nu står. Detta kan ta rätt lång tid. Jag har fått ner storleken på vissa databaser från 2 Gb till runt 300 Mb på det här viset.

Städar en gång i kvartalet ungefär. Jag brukar visa kolumnen "storlek" och sortera efter denna, sen slänga alla mail med bilagor över 1 Mb. Därefter starta Entourage med alt nertryckt och köra en standardåterskapning.

Sen får man gå in i sin identitetsmapp i "Microsoft user data" (ligger default i dokumentmapp) och slänga döpta till "Old". (Glöm inte att starta Entourage en gång först för att kolla att allt funkar bara!)

1
Bevaka tråden