Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raster, Bild med serietidnings look...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-14 14:34

Är det någon som har ett tips på hur man fixar en bild så det blir snygga raster á la Roy Lichtenstein
alltså en tecknad bild. Photoshops filter för detta tycker inte jag lyckas riktigt med detta. Har oxå försökt
med bitmapp/raster bild men utan bra resultat.

Finns en webbtjänst som gör detta, men är till för att göra riktigt stora bilder och funkar inte till en liten webbild...
http://homokaasu.org/rasterbator/

Får du inte tillräckligt stora rasterpunkter med PS bitmap - raster?

I såna fall föreslår jag att du kör en omväg - skriv ut en liten rastrerad bild och scanna in den igen, rejält förstorad.

Om det nu är lite trash du vill ha.

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-14 18:25
Ursprungligen av garda:

Är det någon som har ett tips på hur man fixar en bild så det blir snygga raster á la Roy Lichtenstein alltså en tecknad bild.

Gör det i Freehand / Illustrator. Dra upp en cirkel i lämplig storlek och duplicera på bredden och höjden. Sen klistrar du in den i illustrationen som jag gjort i den bifogade bilden (krävs att illustrationen också är vektoriserad. Annars exporterar du ditt raster som .eps och öppnar det i Photoshop och applicerar det på bilden där.

  • Medlem
  • 2004-09-14 20:17

Det där ser inte särskilt mycket ut som Lichtenstein, om jag får vara så förmäten.

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-14 21:12
Ursprungligen av Baron:

Det där ser inte särskilt mycket ut som Lichtenstein, om jag får vara så förmäten.

Klart du får vara förmäten - det skiter jag i

  • Medlem
  • 2004-09-14 21:41

haha

1
Bevaka tråden