Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KartOO - ny sökmotor på nätet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-18 18:41

I senaste numret av Forskning och Framsteg står det om ett nytt sätt att söka på nätet. Jag misstänker att många Mac-ägare kommer att tycka om det grafiska utseendet på vilket sökmotorn representerar sökresultaten.
"Om du genom sökmotorn KartOO söker på Pluto får du först inga sökresultat utan i stället ett antal grupper av sidor där söktermen pluto förekommer. Det är grupper som astronomi, omloppsbana, Nasa, månen Charon och så vidare. Du kan sedan välja område för att se sökresultaten inom den gruppen sidor." - Patric Hadenius, F&F 7/04 sid.42 - 45.
KartOO finns på ett antal språk dock inte på svenska ännu. För att kunna använda KartOO behöver man Macromedia Flash Player 7 vilket har fungerat alldeles utmärkt för min del i Safari. Jag har inte gjort några större tester med KartOO men kan säga att jag redan har börjat gilla det skarpt. Titta själv på www.kartoo.com.
Tips; sök på 99mac och titta på resultaten.

/Zoran

coolt, lite beroendeframkallande...

Det är som en uppenbarelse... Visuell och... Man får en underlig känsla av att äntligen begripa ngt...Jag är rörd och förtjust.

Den är riktigt bra! Synd bara att den inte är så snabb som man är van vid att sökmotorer är. Men jag är inte helt främmande från att det här är "framtidens" melodi. Vi kommer säkert få se flera varianter och förbättringar de närmaste åren.

Föresten hade den ett uselt namn. Kommer att ta ett tag att komma ihåg kartoo...

1
Bevaka tråden