Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en "kernel extension" och var hittar man den?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har litet problem med Logitech's drivisar som inte kan hålla minnet mellan olika användare samt inte går att konfigurera med egna settings till olika Logitech produkter ( mx510 mus / trackball).
Inte heller kan drivrutinen konfigureras specifikt för något program...

Lösningen har jag förstått heter USB Overdrive. Ett alldeles lysande program... om jag fick det att fungera.

Enligt citatet nedan måste man avlägsna dess "kernel extensions" från systemet.
Men var finns de små rackarna då?

Från USB Overdrives Troubleshoot:

Citat:

- This is not an incompatibility, but if you want the USB Overdrive to handle a Microsoft or Logitech or Kensington mouse, you should make sure that the vendor's kernel extension has been uninstalled. The USB Overdrive can peacefully coexist with other mouse drivers, but they take over their mouse devices so that the USB Overdrive can no longer see them.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 20:42

De ligger i /System/Library/Extensions. Det är dock väldigt farligt att rota i /System om man inte har stenkoll på vad man letar efter. Finns det verkligen ingen uninstaller till programmet?

Är det inte typiskt!
Återigen "pappa-syndromet".

Hur man än har testat och försökt, funkar inget och sen ber man om hjälp och får till råd att göra exakt samma sak som man redan har testat. Sen gör man som rådet säger -och tamefan
-DÅ funkar det.

Tack C-mon för din insats. Nu funkar det. Det fanns en uninstaller som jag har kört förr utan resultat. Nu körde jag den igen -och nu funkar det.
Jippiii

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 00:44

Info om kernel extenstion

Rekommenderad läsning till alla. Skummade igenom den och den är inte alls så teknisk som jag minns den.

1
Bevaka tråden