Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Explorer strul...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör 10.2.1 med Exploder 5.2.2, båda i US version.
Explorer verkar inte vilja känna av att jag håller ner musknappen över en länk för att få upp context menyn...
Men om jag håller ner CTRL så kommer den såklart som en skott...
Men jag vill ju slippa hålla ner CTRL, OK att det tar en halvsekund längre tid att vänta på att menyn dyker upp, men nu dyker den inte upp överhuvudtaget...

Hur gör djur ?

  • Medlem
  • 2002-11-03 18:09

är det inte så att man måste hålla nere musknappen lite och sen röra lite på musen för att den ska komma upp? du kan alltså inte bara stå still och hålla inne musen.
håll alltså nere knappen på länken - fortsätt hålla inne knappen och flytta lite på pekaren.

/majk

Visst är det så, och tro mig, jag har provat varenda vettiga lösning på detta, men det funkar fortfarande inte...

Det enda som verkligen fungerar är just att hålla ner CTRL och få upp menyn den vägen...

Fler som har samma problem ?

Jag kör OS 10.1.5 och IE 5.2.

Om man håller inne knappen över en länk i ca tre sekunder och sedan rör musen så kommer menyn upp. Men om man rör musen för tidigt så kommer aldrig menyn upp överhuvudtaget... irriterande..

/Linus

Jag har provat att hålla ner musknappen i över 10 sek. och jag har provat att hålla ner musknappen i över 10 sek. och sedan röra på musen.
Allt utan resultat...

  • Medlem
  • 2002-11-04 18:32

kanske är dags att köra en ominstallation av explorer? eller köpa en tvåknapssmus. fast du kanske pratar om en laptop

/majk

Jag känner igen problemet, det tog någon vecka att lära sig tekniken. Håller inne knappen ca 2 sek och rör sedan pekfingret 4-5mm. Då brukar menyn dyka upp...

Visst, lära sig tekniken...

Jag har ju kört den här maskinen med denna uppsättningen av program ett bra tag nu och den har alltid varit så här...

Spelar liksom ingen roll om jag så håller ner musknappen en halkv sek. eller två sek. eller tio sek. eller oma jag rör musknappen lite eller mycket efter eller före...
Det hjälper liksom inte, den j?!?!?vla menyn dyker inte upp om jag inte håller ner CTRL innan...

Stationär G4/733 med apples gamla puckmes... eeehhh... puckmus ska det vara...

Knepigt! Jag installerade Jaguar igår och kör för övrigt med samma utgåva av Explorer som du. Det fungerar precis så som jag tänkt mig. Behöver vänta i mindre än en sek med att röra musen. Prova att omistalera Explorer är mitt ödmjuka tips.
T-son

1
Bevaka tråden