Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela USB skrivare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ciao!
Har någon kommit på hur man kan dela en USB ansluten skrivare från X10.2, med windows och mac i ett nätverk?

Har slagit på Printer Sharing.

mvh johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-01 18:10

Nya Airport med USB-skrivarutgång?

Ylan

Nja, kanske ett alternativ men inte ett bra alt....

tack ändå

  • Oregistrerad
  • 2003-03-02 09:29

Jag delar en USB-printer mellan två macar(10.2.4) och det var enkelt. Koppla in printern i en av burkarna, slå på Skrivardelning och installera drivrutinerna på båda burkarna. Hur det funkar med Windows vet jag inte men det borde väl funka om man installerar drivrutinerna bara.

Att dela en USB skrivare mellan 2 macar tro ja inte är några problem, men om jag har en USB skrvare ansluten lokalt på en PC och vill dela den med övriga datorer i ett nätverk som t ex macar som kör 10.2. Det finns ju en del alt till att leta efter skrivare i Print Center men jag kommer inte på hur det fungerar.

Skrivaren är en HP DeskJet 990cxi och är ansluten på en Windows ME burk och är utdelad därifrån.

Jag provade tvärtom att ansluta den till macen (10.2.4) lokalt via USB och dela ut den där men det blir ingen skillnad. frågan är om det går överhuvudtaget utan ett hjälpprogram som t ex DAVE? Det vet ja inte.

//johan

  • Oregistrerad
  • 2003-03-02 21:22

Jag kämpar också med samma sak (fast med en Epson 950) och jag tror lösningen inbegriper CUPS (common unix printer system som är inbyggt i 10.2) och gimp-print http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3. Jag är inte helt säker på att det senare behövs, men det borde inte skada.

  • Medlem
  • 2003-05-07 13:49

Nån som fått det att funka? En polare till mig sitter med sin iBook i ett pc-nätverk(win2000) men vi hittar inte den delade printern överhuvudtaget, för övrigt en HP 5L. Några tips?

  • Medlem
  • 2003-05-09 06:54

Ingen som vet?

Fann följande beskrivning:

http://members.cox.net/18james/osx_printer_sharing.html

Får ändå Åtkomstnekas i Windows XP. HJÄLP!

1
Bevaka tråden