Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carbon Copy Cloner - Gör jag rätt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha behövt installera en ren kopia av OS X två gånger på en vecka har jag bestämt mig för att backa upp hela min disk med CCC varje natt.

Som jag förstår går det ej att backa upp till en image med schedule påslaget, det stämmer?
Just nu repareras behörigheter före varje backup, target disk görs boot-bar och allt är syncat.

När jag kollar i katalogerna som CCC skapat efter en backup så är de tomma. Ska det vara så?
Helst hade man nog velat backuppa till en image som man kan ladda m.h.a. osx-skivan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 09:32

Kolla att dina hårddiskar och övrig hårdvara är OK istället! Jag har inte installerat om mina Macar på ett år. Det behövs inte. Inte sedan Panther kom.

Om du ska använda CCC bör du reparera behörigheterna först, radera den externa hårddisken och därefter klona. Slutligen kan du reparera behörigheterna på den externa hårddisken en gång till.

Första gången gick hårddisken sönder. Fick den reparerad. Efter några dagar blev det något fel när datorn skulle ladda operativsystemet. Fick installera om helt enkelt. I övrigt tror jag nog inget är fel, det andra var säkert en ren tillfällighet.

Kan väl inte reparera behörighet på externa disken? Inte i skivverktyg iaf. Och att blåsa den, tjaa, kommer aldrig att ske. Det är en 250GB disk som jag har massa data på.

1
Bevaka tråden