Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny knapprad i Tigern (Mail.app)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-15 00:23

När jag tittade igenom de nya filmerna som kommit upp på apple.com om Tigern så såg
jag med förfäran vad de hade gjort med knappraden i Mail.app. Istället för att använda
det enkla och vackra sättet att bara ha rena ikoner så har de börjat med någon form av
knappar som ikonerna ligger på. Jag finner det hela enormt fult och estetiskt otilltalande.
Ser faktiskt rätt amatörmässigt ut, inte alls vad jag hade förväntat mig.

Kan inte säga att jag är så förtjust i de ändringar som gjorts i Mail.app men då jag inte längre
använder epost så spelar det inte så stor roll för just mig. Men om detta kommer att slå igenom
för alla program Tigern så vore det ju hemskt.

Någon som vet om det i Tigern genomgående kommer vara på det sättet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 00:45

Ja visst ser det ut som skit. Kan nån berätta för Apple att de inte behöver putsa sönder alla småsaker i gränssnittet i varje Mac OS X 10.x släpp? Kanske skulle släppa några pixelpushare till förmån för folk som faktiskt fixar alla j*vla småbuggar som finns i Mac OS X.

  • Medlem
  • 2005-01-15 00:59
Ursprungligen av acke:

Ja visst ser det ut som skit. Kan nån berätta för Apple att de inte behöver putsa sönder alla småsaker i gränssnittet i varje Mac OS X 10.x släpp? Kanske skulle släppa några pixelpushare till förmån för folk som faktiskt fixar alla j*vla småbuggar som finns i Mac OS X.

Det är bara i filmen det ser ut så. På bilderna ser det normalt ut:

Vi får väl se hur det kommer se ut. Om man tittar tillbaka, så tycker jag att alla förändringar har varit till det bättre eller likvärdiga.

Det bästa vore väl om de fixar allt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-15 01:13
Ursprungligen av stfm:

Vi får väl se hur det kommer se ut. Om man tittar tillbaka, så tycker jag att alla förändringar har varit till det bättre eller likvärdiga.

Jo, för varje ny version av OSX så har ju guit blivit enklare och renare. Det var just därför
jag blev så förvånad när jag såg dessa knappsaker.

Ursprungligen av surak:

då jag inte längre
använder epost så spelar det inte så stor roll för just mig.

Imponerad.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-15 01:11
Ursprungligen av mikado:

Imponerad.

Tack, men jag måste väl tyvärr medge att jag inte lyckats sluta helt. Är mer eller mindre tvingad att ha kvar en adress för att kunna beställa saker via internet och liknande. Men frågar folk har jag inte nån epostadress. Hade dock varit trevligt att verkligen inte ha någon epost. Ett system som borde skrotats för länge sedan.

Min gissning är att den knappraden som finns i filmen är ett försök att gruppera knapparna tydligare utan att använda mellanrum. Som jag förklarat tidigare i en tråd om iTunes 4.7.1 så har utseendet ingen effekt på hur användbart eller hur lätt något är att använda.

(Huruvida det är snyggt eller inte kommer jag ta ställning till när jag använt Tiger ett tag).

1
Bevaka tråden