Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Matlab, hjälp med klamrar!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 19:27

Jag har precis installerat Matlab 7 på min ibook men jag lyckas inte skriva klamrar i m-file editorn. Vet någon hur man gör?

snälla hjälp mig!

Har inte heller lyckats, för jag antar att du menar i MATLABs egna editor.
Använder andra editorer istället. Är det någon som vet varför det inte funkar, vore det trevligt med svar.

c.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-02 16:51
Ursprungligen av carstens:

Har inte heller lyckats, för jag antar att du menar i MATLABs egna editor.
Använder andra editorer istället. Är det någon som vet varför det inte funkar, vore det trevligt med svar.

c.

Men det är ju ganska trevligt att använda matlabs egen editor med syntax highlighting och smart indent och allt. Visst kan man få många av de funktionerna i emacs också men det är så mycket smidigare när allt är integrerat.

Finns det verkligen ingen lösning?

Ska maila mathworks ikväll eller i morgon. Vi kan ju knappast vara de enda som har det här problemet. För er som det funkar för: Vilken matlab release kör ni? Vilken mac och vilket os?

//Alex

Hm, har jag aldrig stött på. Hos mig funkar det fint.... Skumt.

Det är som om den struntar i att man trycker alt eller shift. måsvingar och backslash funkar inte heller.

c.

Jag kör 7.1 på OS X 10.3.7

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-08 10:11

Hittade en lösning på problemet på länken nedan.

http://www.mathworks.com/support/solutions/data/1-Q1G25.html?solution=1-Q1G25

//Alex

Jag har samma problem, bara att länken ovan inte längre fungerar och jag lyckas inte hitta det på matlabs hemsida, någon som kommer ihåg hur man gjorde för att fixa problemet med [] i m-editor?

Kan du inte ful-lösa det genom att bara skriva [] i ett program som fattar det och sedan kopiera av [] och klistra in i matlabeditorn när du behöver dem? Sudda den hakparentes som inte behövs och låt den andra stå.

Så gör jag med upphöjt till-tecknet, taket ^.

Dock funkade "alla" tecken utmärkt i Panter men iaf upphöjt till hänger matlab i Tiger så det måste jag klistra in numer.

visst kan man fullösa det, men jag känner att jag hellre skulle vilja ha en riktigt lösning på problemet lixom när det uppenbarligen finns en

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-31 17:41

Detta kanske kan vara sidan som den trasiga länken gick till:
http://www.mathworks.com/support/solutions/data/1-19W21.html?solution=1-19W21

Där står det dock att problemet ska vara löst i R14, vilket det inte är, åtminstonde för mig (R14 på Tiger).

Angående ^ och ~ så hittade jag detta:

http://newsreader.mathworks.com/WebX?14@@.ef05b89

hittar ingen lösning på problemet där, står ju som sagt att det ska vara fixat, men det är det ju inte..
vill hitta motsvarande länk som fanns ovan fast är borttagen, vet att dne ledde till ett korrekt fix

1
Bevaka tråden