Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Word långsammare på PB än på iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyligen senaste officepaketet (office 2004) och har nu installerat det på min PB15" G4 och flickvännens iBook 12" G4. Till min förvåning tar det typ fyra gånger så lång tid att starta upp word på powerbooken. Vad kan detta bero på? Någon som har liknande erfarenheter?

/Arthur

Är det lika hög klockfrekvens på båda? Är det något i PB som tar processorkraft (titta i aktivitetskontrollen)?

Kan bero på typsnitten också.

Örjan: Har inte kontrollerat med aktivitetskontrollen men vi har testat dra igång word när vi i övrigt har samma andra program igång. iBooken är på 800 MHz och min PB är 1,33 GHz. Det kanske inte räcker, borde man kolla aktivitetskontrollen också?

Nurell: Typsnitten, hur fungerar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-06 17:09

Word scannar igenom alla installerade/aktiverade typsnitt på datorn varje gång det startas upp. Alltså, ju fler typsnitt du har installerade, desto långsammare startar Word upp. Vill du råda bot på det kan du öppna programmet Font Book och inaktivera typsnitt du inte använder.

Det är nog typsnitten det hänger på. Tack för hjälpen!

/Arthur

1
Bevaka tråden