Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmit 3 släppt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 23:48

Nu har Panic släppt Transmit version 3.

www.panic.com/transmit

Intressant, ska titta närmare på det direkt. Transmit är något jag använder dagligen numera.

Har testat det nu och det är verkligen jättebra! Stor förbättring jämfört med 2:an som redan var riktigt bra.

Nya favoritfunktioner:
* Column view!!
* Tabbar
* DockSend
* Toksnabbt! (Kanske ingen funktion, men ändå)
* Full size preview är mycket snyggt.
* Med mera, med mera...

125 spänn för uppdateringen är verkligen väl investerade pengar!

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 02:22

I love it!

Har väntat på 3.0 för att betala för programmet så man slipper 10 minuters begränsningen.

Men...

Med 3.0 får jag ett märkligt beteende mot vår FTP. När jag ser mapplistan och dubbelklickar på en mapp så verkar det som att programmet går in i den aktuella mappen men mapplistan uppdateras inte, och försöker man igen så är sökvägen fel. Klickar jag på Back-knappen och provar igen så blir det rätt. Har provat flera gånger med massa olika mappar och med samma resultat.

Vår FTP körs på en Windows 2000.

Med mac.se får jag inte detta problem, och jag hade det inte heller med Transmit 2.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-02-17 20:39

Nån som vet om det är nån slags hastighetsbegränsning i demo-versionen? Får konstigt låg hastighet.. runt 30 kb/s istället för 250 från PCn.
Server to server transfer ingår inte heller i demot?

/Mike

  • Oregistrerad
  • 2005-02-19 14:43

Jag har Transmit 2 sedan tidigare för att göra backup mot Storegate.se men har aldrig lyckats få synkningen ett funka som den ska. I stort sett alla filer laddas upp även om de redan ligger på backupservern. I vissa fall lägger Transmit upp ännu en kopia, i andra fall skrivs den gamla över. Felet kan bero på att något blir fel i tidsformatet på backupservern, filerna som laddas upp får rätt datum men tiden skrivs som 00.00.00fm och jämfört med det klockslaget är ju alla filer nyare...

Testkör nu Transmit 3 men felet är detsamma :-(. Någon som har förslag på åtgärd? Eller förslag på bättre FTP-klient för backup?

1
Bevaka tråden