Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag skicka ljud trådlöst till min stereo via Airport utan att använda iTunes?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyssnar ofta på webbradion och kopplar då upp min iBook till min stereo via en vanlig hörlursladd..

Finns det något sätt för mig att skicka ljudet trådlöst till Stereon via Airport Express??

All musik jag spelar på iTunes går ju utmärkt att skicka direkt till Stereon, men hur är det med tex ljudet från en dvdfilm eller webbradio?? Måste jag släpa mig till stereosoffan och koppla in den snubbelskänsliga sladden..?

/Ulf

  • Oregistrerad
  • 2005-04-03 16:31

Du kan ju köra med en pls fil för webbradion ifall det går att få tag på då funkar det att streama

  • Oregistrerad
  • 2005-04-03 16:37
Ursprungligen av Ulf Westman:

men hur är det med tex ljudet från en dvdfilm eller webbradio??

På Macoteket fick jag veta att det är c:a 2 sekunders fördröjning på ljudet när man kör via AirTunes. Spelar man musik (eller webbradio om det nu går) spelar det ingen roll. Men till en DVD-film kommer det inte att bli särskilt bra.

Ursprungligen av MfAP:

På Macoteket fick jag veta att det är c:a 2 sekunders fördröjning på ljudet när man kör via AirTunes. Spelar man musik (eller webbradio om det nu går) spelar det ingen roll. Men till en DVD-film kommer det inte att bli särskilt bra.

gäller bara att man de-syncar ljudet i VLC eller mPlayer, som även det diskuteras i den förra tråden jag länkade till.

Tack för tipsen..!

Har nu laddat ner "Airfoil" ska strax testa hur det funkar och se om det kan vara värt sina 25USdollar...

Har aldrig prövat att kolla på Dvd med VLC (för ljudsynkningens skull) men det kanske går finfint..!?!

/U

1
Bevaka tråden