Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klart och beställt

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

10.4 beställt för leverans 29/4. Hoppas nu bara att man kan hålla det datumet...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 15:06

Sweet!! Har oxå beställt!!
Ser verkligen fram emot att testa spotlight, ripple effekterna, Dashboard och den ny iChatAV codec'en!!

/jensa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 15:14

Inte så stor skillnad mellan amerikanskt och svenskt pris denna gång

enligt macworld måste man ha beställt datorn efter den 12 april för att gratis få ta del av uppdateringen. tur att man inte köpt dator redan alltså

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 15:33

YES!

Då har man precis beställt ett ex. av Tiger. Valde att få det levererat till jobbet för att inte missa en dag, om de skulle komma och leverera det när man inte är hemma.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-12 15:34

Beställde familjepaketet. 1995 för fem licenser = 400 spänn per licens. Sicket fynd.

Ni glömmer väl inte att klicka på en av våra annonser innan ni beställer - då ger ni oss ett litet bidrag som inte kostar er ett öre

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-12 15:55
Ursprungligen av Björnström:

Ni glömmer väl inte att klicka på en av våra annonser innan ni beställer - då ger ni oss ett litet bidrag som inte kostar er ett öre

Förlåt... tänkte inte på det. Lovar komma ihåg det när nästa kisse släpps lös. Nu får inga fler beställa för då kommer de ju ta slut ju, med leveransförseningar som följd.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 16:14
Ursprungligen av Björnström:

Ni glömmer väl inte att klicka på en av våra annonser innan ni beställer - då ger ni oss ett litet bidrag som inte kostar er ett öre

Ber om ursäkt. Finns det något sätt att fixa det i efterhand??

/jensa

De som har CSN- eller Mecenatkort kan beställa Tiger för 597,50 (jämfört med 1195 på vanliga apple store)

Ursprungligen av Kristofer:

De som har CSN- eller Mecenatkort kan beställa Tiger för 597,50 (jämfört med 1195 på vanliga apple store)

Var kan man köpa "student-tigern" för detta pris? Apple Store Education tar ju 795:-?

Ursprungligen av backyslash:

Var kan man köpa "student-tigern" för detta pris? Apple Store Education tar ju 795:-?

Logga in med kortnummer och lösenord på http://www.csnkortet.se. Klicka dig vidare till Applestore den vägen.

Har man mecenatkort använder man http://www.mecenat.se/

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 15:58

Varför beställa när man kan gå på kvällsbaluns hos sin lokale hökare och köpa det över disk?
Hökarn kanske bjussar på jordnötter och en loranga dagen till ära

Ursprungligen av Pär:

Varför beställa när man kan gå på kvällsbaluns hos sin lokale hökare och köpa det över disk?
Hökarn kanske bjussar på jordnötter och en loranga dagen till ära

Man kanske inte har någon lokal hökare

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 16:06

Uppgradering till Tiger

Har en cirka en månad gammal PB, erbjuder Apple en billigare uppgradering till en sån som mig? Någon som känner till hur generösa Apple är?

Yz

Ursprungligen av alfred jansson:

Har en cirka en månad gammal PB, erbjuder Apple en billigare uppgradering till en sån som mig? Någon som känner till hur generösa Apple är?

12 april var det nån som skrev. Alltså som gräns för att få 10.4 på köpet (eller till självkostnadspris).

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 17:42

Ingen billigare uppdatering?!

Ursprungligen av Adrian B:

12 april var det nån som skrev. Alltså som gräns för att få 10.4 på köpet (eller till självkostnadspris).

...det är ju i dag! Alltså ingen discount, eller?

Yz

Ursprungligen av alfred jansson:

...det är ju i dag! Alltså ingen discount, eller?

Näe, precis. Ingen mac beställd före det datumet får Tiger på köpet (eller till rabatterat pris).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 16:01

Beställer i kväll

Nja, det går nog inte?

Det är inte några jättesummor ändå men varför inte försöka får lite intäkter när folk ändå ska beställa ifrån AppleStore?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 20:25
Ursprungligen av Björnström:

Nja, det går nog inte?

Det är inte några jättesummor ändå men varför inte försöka får lite intäkter när folk ändå ska beställa ifrån AppleStore?

Jag klickade på bannern innan jag beställde.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-12 20:33
Ursprungligen av acke:

Jag klickade på bannern innan jag beställde.

Martin,

det vore kanonbra om du la in lite reklam för bannerköp direkt på förstasidan.
Det är lätt att glömma annars.

Yes!!

sådärja OS till mig och bonus till 99mac - hoppas inte jag måste tjacka ny burk för å snurra Tiger.

Martin – finns det någon möjlighet att ge er provision om man handlar med CSN-kortet?

"We are shipping ahead of what we promised, so we are feeling good about our ability to get out a major release earlier than when we said we would," said Brian Croll, Apple's senior director of Software Product Marketing."

  • Medlem
  • Malung
  • 2005-04-13 07:38

Har beställt via 99mac

Kjell

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 20:58

Jepp! Nu har jag beställt min Tiger... via CSN-kortet... tråkigt att man inte kan understöda 99Mac när man beställer som student.. Det går inte att fixa till på något sätt?

Nu är det bara att försöka vänta tålmodigt..

Men men.. väntar man på något gott så...

hur stor bonus får 99mac när man köper en tiger?

Då var Tigern beställd, blev även en AppleCare till powerbooken.

Bevaka tråden