Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej dubbelklicka för att öppna Photoshopfiler

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-19 12:59

Har på sistone drabbats av ett mysko problem. Jag kan inte längre droppa photoshopfiler på programiconen för att öppna desamma. Inte heller kan jag markera en Photoshopfil i finder och välja kortkommandot "open". Inte heller fungerar det att dubbelklicka.

Om Photoshop i sammanhanget är stängt öppnas programet men inte filen. Det enda sätt jag kan öppna Photoshopfiler på är genom programmets egen öppna-funktion.

Maskinen fattar således att filerna ska öppnas med Photoshop men vill ändå inte exekvera.

Kör PB G4, OS 10.3.9 och Photoshop CS

I andra program har jag inga som helst problem med detta.

Till historien hör kanske att jag har haft en del trubbel med mitt system.
Detta har jag ominstallerat men kan dessvärre fortfarande inte logga ur min admin-användare utan tvång.

Vore tacksam för några vettiga tips. Kan det vara någon preferensfil som behöver ersättas eller nåt?

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-19 13:32

detta har tidigare diskuterats här, prova att sök...
vet att jag hade sama problem men att det löstes med en ominstallation av photoshop.

/Filip

Standardfrågan:
Reparerat behörigheterna?

Det är inte så att du kopierat Photoshopmappen från någon annan maskin, tottisen? Var det inte då samma fenomen uppenbarade sig? (det du tänker på filip?)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-19 13:52

Sökte faktiskt innan jag lade mitt inlägg men hittade inga svar.
Att installera om Photoshop verkar med andra ord vara det snabbaste ingreppet. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-19 13:53

Har reparerat behörigheterna och inte kopierat mappen. Har däremot installerat om systemet med befintliga inställningar. Förmodligen har det strulat till sig där någonstans

  • Medlem
  • 2005-04-19 13:58

Du måste kopiera över mappen "scripting additions" från "previous system". Den försvinner vid arkivera och installera. Du hittar den i biblioteket i roten.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-19 13:59

Supertack!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-19 14:04

Fantastiskt! Funkade ju direkt! Tusen tack stfm!

  • Medlem
  • 2005-04-19 15:43
Ursprungligen av tottisen:

Fantastiskt! Funkade ju direkt! Tusen tack stfm!

Det är lugnt.

1
Bevaka tråden