Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimumkrav för dräglig körning av OS X Server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet att detta tagits upp ett flertal gånger men jag gör det igen med risk för att bli hatad.

Funderar på att byta ut min Win 2003 server för att köra Mac även på den sidan.

De krav jag har är att den ska klara att köra mail,web,webdav,inlogg,hemkataloger och filserver.

På hårdvaru sidan behöver jag ha tillgång till 2ide diskar.

firewire eller usb2 stöd. Godtaget att köra med ett pci-kort för att få det.
Dubbla ethernet 100mbps.

Så vad rekommenderar ni att jag ska köpa för något på beg marknaden?

Har kollat lite på G3:or, men blir det för slött? Vill inte lägga ut för mycket pengar eftersom jag ändå har en bra pc nu. Möjligtvis att jag vid ett senare tillfälle kommer att byta ut mot någon G4:a

Jag föreslår att du försöker att få tag i en begagnad G4 (400 MHz eller mer). Kör det själv, med 3 IDE diskar. Fungerar fin fint.

Hur många klienter ska ha tillgång till servern?

Jo, kom på att det skiljer ju inte så mycket i pris.

Är inte så många klienter.

En websida med mysql och ungefär 4000 unika besöker/mån

AD till 5maskiner och även Gateway för dessa.

Gissar att minne blir den största boven.

Finns det äldre G4:or med dubbla prollar?

Håller iof på att skotta in en Linux burk så slutar troligen med att jag enbart kommer köra inlogg och övrigt på mac os. Drygt med en ful pc i lägenheten.

Ursprungligen av bingolotto:

Drygt med en ful pc i lägenheten.

Minne är alltid bra att ha, jag skulle föreslå 512 MB per processor (eller mer).
Min är en Dual 500 MHz och jag har bara 3 användare, så du kan definitivt hitta äldre G4 med dubbla proppar.

Utan att vara jätteinsatt just på macserver - så skulle jag för att ha bra mariginal köpa en dual 600MHz+ och en 1GB ram så är du nog rätt trygg.

1
Bevaka tråden