Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att öppna InDesign filer, konstigt felmedelande

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker öppna ett antal InDesign filer skapade på mac, med både InDesign 2 & CS.

Får samma felmeddelande av alla filer. När jag öppnar med 2 säger den att 'InDesign Content Manager' inte kan hittas. Med CS säger den däremot att 'Document Framework' inte kan hittas.

Någon som har något tips på vad jag kan göra? Har installerat om båda två programmen/versionerna idag. Lovat en kund att fixxa klart allt under helgen då allt inte hanns med på plats idag.

Nedan skärmdumpar på hur det ser ut.

Dels kan det ju vara så att du försöker öppna en cs-fil i indesign 2, då brukar det bli nåt liknande felmeddelande. Eller så är det använt nån plugin typ InEffects eller liknande som kräver att samma plugin finns på alla datorer som ska öppna filen. Om jag inte missminner mig så var detta även ett problem med nån tidig version av nån typsnittshanterares autoaktivering (men det handlar om flera år tillbaks). Du får intervjua personen du fått filerna från.

Filerna har jag fått utav mig själv, dock från en kunds dator, som, enligt honom, har samma installation av programmen som jag själv (standard installation). Så det borde inte vara några problem. Försöker att öppna CS filerna i CS och 2 filerna i både 2 och CS.

1
Bevaka tråden