Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nått attt läsa för alla som kör Mac OS X

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 18:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 18:24

Hmmm

Vet inte vad. Vet med andra ord varken ut eller in!
Han har säkert rätt i vissa påståenden. Även om man inte har behörighet till de andra kontona så är det oftas på ens egna "del" problemet ligger. Och Skivbehörigheten har hjälp både mig och mina vänner ett otal gånger!

Säga vad man vill

//t

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-17 18:28

Och DiskWarrior gör mycket bra jobb också som permission inte kan göra....

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 18:32
Ursprungligen av atomlab:

Hmmm

Vet inte vad. Vet med andra ord varken ut eller in!
Han har säkert rätt i vissa påståenden. Även om man inte har behörighet till de andra kontona så är det oftas på ens egna "del" problemet ligger. Och Skivbehörigheten har hjälp både mig och mina vänner ett otal gånger!

Säga vad man vill

//t

Hahaha! Jag visste det! INGEN Macare kommer tro på det där.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 18:56
Ursprungligen av DaPhox:

Hahaha! Jag visste det! INGEN Macare kommer tro på det där.

Om åtta milioner svenska planerar för sommaren, och något hundratal skiter i det för att jorden ändå kommer att ha gått under innan dess : Vilka är det rimligt att tro på? De som planerar för sommaren? eller de som säger att jorden kommer gå under?
Det här är ju inte enda stället som det här med övertron på "reparera behörighetern" uppmärksammas ("darling fireball" runt jul var väl bland de tidigare), men som det brukar stå på dessa ställen: Det skadar aldrig att köra det, och det är bättre att köra det en gång för mycket än en gång för lite…

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 18:52

Beg to differ lite lagom.
Det händer ju att rättigheter sätts om av systemet ibland (ISO9660 är ju en klassiker, men det gäller ju även annat) och även om root kommer åt det så körs inte alla processer om root (kolla hierarkiskt i aktivitetshanteraren ex.v) och då kan det knasa…
Sen hjälper ju "reparera behörigheter" bara i systemet (och bara sådant som vil ha passord för att installeras kan ju knasa till det) så ett "magiskt trollspö" är det ju inte…
Att gå igenom sina egna behörigheter ibland är ju inte fel…

  • Avstängd
  • 2005-05-17 19:44

Jag har aldrig gjort det. Funkar klockrent.

1
Bevaka tråden