Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HelpViewer krashar... i ett!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så fort jag anropar ett programs hjälp (via Help-menyn) krashar Help Viewer. Har provat att slänga ut com.apple.help.plist, men utan resultat.
Har någon irriterats av detta och stött på en slug lösning?

Någon som vill se en crash log? Bara undrar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-04 00:55

Shure, det kan inte skada..

testa att kolla hårddisken också.

/glemme

Jag har inget bekymmer med kraschande Help viewer men har alltid undrat varför den tar sån jäkla tid att starta. Help viewer har samma starttid som Photoshop och program i den digniteten.

Jag hade samma problem för ett år sedan. Det visade sig att nästan alla hjälpfiler hade blivit låsta (boven var tydligen Norton Antivirus i betaversion).

Jag använden något program (kommer inte ihåg namnet) för att låsa upp alla filer på hårddisken -- systemet ska nämligen inte ha några låsta filer och jag använder det inte själv.
Fick köra det som root, vilket man kan göra från teminalen med: ´sudo open /sökväg/till/programmet/programnamn´

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: glemme:
Shure, det kan inte skada..

Skumma, grejor... Allt annat som av någon anledning crashar genererar en log, dock inte HelpViewer...

Citat:

quote:testa att kolla hårddisken också.

Hur? Jag har kört fsck... Och DiscDoctor... Kan jag kolla på fler sätt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ohennig:
Jag hade samma problem för ett år sedan. Det visade sig att nästan alla hjälpfiler hade blivit låsta.

Mina rättigheter verkar vara rätt.
owner: r/w
group: r
everyone: r

1
Bevaka tråden