Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej + förnuft vs känsla

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där
Igår dog pc:n för fjärde gången på två år och idag är det inte alls omöjligt att jag hämtar min första mac (min datorleverantör säger att den ligger och väntar på hyllan.)
Förnuftet säger att det är en ibook jag ska hämta medans känslan skriker powerbook med 15" skärm.
Vad ska jag lyssna på?

Senaste gången jag riktigt använde mac var den liten, beige och hade svart/ vit/ grå skärm, men jag tror att utvecklingen har gått lite framåt

Jag som har sådana kval heter Andreas Soneryd och har tänkt att min nästa bok ska vara skriven på en mac.

:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 12:31

Om inte priset spelar roll. Så ska du helt klart satsa på en Powerbook 15", eftersom iBook är sämre på det mesta.

Fast om nu priset är den känsliga delen. Så vet jag inte om jag skulle satsa på en ny Powerbook 15", de börjar nå sitt slut på produktionscykeln. Det är inte så mycket som skiljer den nya uppgraderingen från den förra. Därmed kan du få tag på en billigare "nästan" ny Powerbook 15" begagnad och sedan lägga till AppleCare om du vill ha garanti.

Good Luck!

1
Bevaka tråden