Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har INGA bekymmer med Tiger?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-23 13:50

Fungerar utmärkt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-23 14:27

Fungerar felfritt både på jobbet och hemma.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 14:28

PB 12" 1.33Ghz Clean install
No Problem!!

/jensa

lugnt och fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-23 15:21

Inga problem alls.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-23 15:26

uppgraderade på en fräsch mini med 10.3.9 - allt flyter på som en dröm!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-23 16:24

Nada

Inga problem här inte.

Inga problem på den jag köra Clean install på. Den jag körde upgrade på funkar sisådär ibland. Som vanligt. Man ska köra cleant

Tidigare kattdjur har kraschat min Mac någon gång i veckan, ibland fler gånger, men nu har jag inte startat om sedan installationen av Tiger.

Ursprungligen av Olav Rust:

Tidigare kattdjur har kraschat min Mac någon gång i veckan, ibland fler gånger, men nu har jag inte startat om sedan installationen av Tiger.

Funkar great! Även här och där på en hel del macar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-23 17:09

gjorde en clean install och kör nu på 10.4.1...smärtfritt

  • Medlem
  • 2005-05-23 17:10

Inga problem här heller.. Uppgraderade direkt över 10.3.9 efter att ha kört igenom "Reparera Tillbehör". Enda problemet vilket inte Tiger kan beskyllas för var en del strul med att få 10g av Oracle att snurra under Tiger på min PowerMac. Men det löste sig med hjälp av OTN Forum och med med hjälp av folk som satt med liknande problem.

Kan säga att tidigare uppgraderingar alltid har slutat med en "Clean Install" men den här gick klockrent för mig både på iBooken och PowerMacen. Tidigare versioner har det blivit en del strul med kernel panics. Speciellt Panther hade jag problem med vilket slutade med att jag gjorde en "Clean Install". Men överhuvudtaget tycker jag kattdjuret är otroligt stabilt och bra.. Visst Linux är det inget fel på. Men genom åren har jag haft betydligt mer strul med Linux och patchar och drivrutiner hitan & ditan än med kattdjuret.

/Ulf En glad & lycklig Tiger user.

Edit: En sak dock.. Jag avstår och skyr alla s.k haxies som pesten.. T.ex alla små hack i menyn brukar historiskt kunna ställa till problem vid migreringar. Bra att veta för dom som har eller haft problem.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-24 09:10
Ursprungligen av Ulf H:

Inga problem här heller.. Uppgraderade direkt över 10.3.9 efter att ha kört igenom "Reparera Tillbehör". ... En sak dock.. Jag avstår och skyr alla s.k haxies som pesten.. T.ex alla små hack i menyn brukar historiskt kunna ställa till problem vid migreringar. Bra att veta för dom som har eller haft problem.

Jag tror att en hel del underlättas av detta - reparera "Tillbehör" a.k.a skivbehörigheter , standard innan OSuppgradering, och frånvaron av entusiastiska systemmoddar som jag aldrig heller varit någon fan av.

(Någonting inom mig vill ha det som Steve avsåg... vadå jag taliban?)

Inte helt felfritt, men så nära man kan komma när det är en så pass stor uppdatering det handlar om. Däremot anser jag mig inte ha bekymmer.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-23 23:22

Tiger bara rockar. Både 10.4 och lillTigern 10.4.1

Yes!!

Inga problem här!

samma här, bästa OS releasen någonsin av Apple tycker jag. Minsta strul i någon .0 o .1 release.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-05-24 09:20

3:e-partsrelaterade buggar. Annnars: Snabbare dator, Uppgraderade från 10.3.9->10.4->10.4.1

Hade en del buggar i 10.4, men efter uppdateringen 10.4.1 så fungerar allt klockrent!

Fungerar bra, visst finns det buggar men inga som jag än har lidit direkt av. Tycker detta ändå är den bästa uppdateringen hittills.

Inga som helst problem.

Allt funkar, utom iSync, men det tar jag inte så allvarligt på.

  • Medlem
  • Essunga
  • 2005-06-01 19:27

Körde en "upgrade" från Panther till Tiger - allt har funkat klockrent i snart en vecka nu. Allt fungerade med trådlöst nätverk och delade filer med de PC som finns i hushållet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-01 15:58

funkar fint!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 19:44

bara ett problem med min burk... den börjar bli lite gammal... men tiger funkar mysigt så jag håller mitt huvud borta från åldersaspekten... pismon är fortfarande en av de bästa bärbara burkar jag någonsin använt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-02 19:52

Usch! Här är det inte problemfritt! Ok Tiger är snabbare och bättre men ibland känns det som att det är ett par pryo-elever har gjort Tiger. iChat har aldrig krashat så mycket. Dockan har ett antal gånger slutat zooma (den stannar i utzoomat läge). Jag vet inte men Exposé känns något "hoppigare" än förut (På en PowerMac G5 2.5 Ghz ska operativsystemet vara allt från segt). Lite OT men Mail måste ha fått den fulaste GUI:n jag någonsin sätt...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-06-02 21:40

Tiger fungerar kanon för mig

Ursprungligen av crownswe:

Hur många är lika lyckliga som jag på den fronten?

En hel massa tydligen!

Skönt att veta att merparten av tigeranvändarna där ute har ett buggfritt system som fungerar klockrent!

Ansluter mig till denna skara utan problem med Tiger

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-03 13:15

Inga problem för mig heller.

Bevaka tråden