Jag har stött på lite bekymmer med OS X som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. Jag har under de senaste veckorna arbetat på en dator med OS X och kontinuerligt flyttat filer via ett USB-minne till OS 9 och Windows utan problem. Alldeles nyligen körde jag ut med datorn till jobbet och kopierade över de filer jag behöver inför semestern till mitt USB-minne, för att komma hem och upptäcka att inga av dem fungerar varken i OS 9 eller i Windows. Storleken på filerna verkar stämma, och de fungerade bra att öppna från OS X, men i OS 9 och i Windows är alla filerna skadade. Jag provade att öppna några JPEG-filer i Internet Explorer och det verkar som att det är den allra sista delen av filerna som är skadad. Cirka 95% av bildinnehållet visas korrekt. Övriga filtyper (PDF, InDesign etc.) bommar av naturliga skäl totalt.

Jag har stött på samma problem tidigare med en CD som en kollega till mig (troligen) brännt från OS X. Alla filerna fungerade fint i OS X men i OS 9 eller Windows gick inga av dem att öppna. Lösningen blev då att kopiera över hela CDn via nätverket till OS 9 och bränna om skivan.

Är det någon som vet vad detta problem beror på och vad man kan göra åt det? Dokumenten fungerar bevisligen bra i OS X men går inte att öppna i varken OS 9 eller Windows.