Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS CS: Inställningar släpper ibland.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-04 08:16

Richard,

På sistone när jag startar PS CS, så har programmet tappat inställningarna från förra sejouren utan att det kraschade eller nåt. Grejer som t.ex. senast öppnade filer (jag har valt 20) är plötsligt bara 1, eller nyss, när inga paletter öppnades vid uppstart...

Vad göra?

Ingen aning. Mitt grundtips är att kasta inställningsfilerna för Photoshop. Ibland kan sådana filer bli skadade så att de inte kan läsas korrekt och då kan man få såna konstiga fel.

Läs- och skrivfel kan också bero på att rättigheterna för filen är felaktiga. Det problemet korrigeras om du först reparerar rättigheterna och sen kastar inställningsfilerna (viktigt att göra det i den ordningen)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-04 08:52
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Ingen aning. Mitt grundtips är att kasta inställningsfilerna för Photoshop. Ibland kan sådana filer bli skadade så att de inte kan läsas korrekt och då kan man få såna konstiga fel.

Läs- och skrivfel kan också bero på att rättigheterna för filen är felaktiga. Det problemet korrigeras om du först reparerar rättigheterna och sen kastar inställningsfilerna (viktigt att göra det i den ordningen)

Tack. Standardlösningen, alltså. Ska testa, men var för lat förut. Inte särskilt irriterande, men trodde det kanske var tecken på att nåt började ruttna...

Mors.

Mera konstigt med PS CS. Version 2 då.
Jag har regat mig med mitt legala licensnummer, men får ändå meddelande om att min 30 dagars testperiod är slut när jag försöker öppna programmet.
Har mejlet supporten, får se vad de säger.

Ursprungligen av Nurell:

Mera konstigt med PS CS. Version 2 då.
Jag har regat mig med mitt legala licensnummer, men får ändå meddelande om att min 30 dagars testperiod är slut när jag försöker öppna programmet.
Har mejlet supporten, får se vad de säger.

Registrering och aktivering är inte samma sak. Aktivering är obligatorisk och måste göras inom en 30-dagarsperiod. Registrering däremot kan du göra om och när du vill.

Ergo: Förmodligen har du inte aktiverat programmet. Gå upp på hjälpmenyn och titta på alternativen där.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Registrering och aktivering är inte samma sak. Aktivering är obligatorisk och måste göras inom en 30-dagarsperiod. Registrering däremot kan du göra om och när du vill.

Ergo: Förmodligen har du inte aktiverat programmet. Gå upp på hjälpmenyn och titta på alternativen där.

Jodå, jag har aktiverat som hunna.

1
Bevaka tråden