Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsintäkter på 99mac

Tråden skapades och har fått 112 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-04 21:08

Visst, jag betalar gärna en slant för att få vara med, men 300:- tycker jag är lite väl magstarkt bara för att få lägga in en avatar eller annat tjafs. Bättre då att alla lägger 100:- som inkluderar alla förmåner.

Ursprungligen av Picasso:

Visst, jag betalar gärna en slant för att få vara med, men 300:- tycker jag är lite väl magstarkt bara för att få lägga in en avatar eller annat tjafs. Bättre då att alla lägger 100:- som inkluderar alla förmåner.

Bra förslag. Fungerar det i praktiken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 21:19

Menar ni allvar? Att det inte kostar nått i varken tid eller pengar att driva ett sådant här forum. Ni är fan för mycket.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 21:21
Ursprungligen av acke:

Menar ni allvar? Att det inte kostar nått i varken tid eller pengar att driva ett sådant här forum. Ni är fan för mycket.

Jag tar för givet att David Slättne är ironisk. Är inte lika säker när det gäller Picasso.

Jag betalar 45.000 för att få ha denna avatar som är ett montage av en bonobon-schimpans och maco. Gissa vilken som är vilken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 22:39
Ursprungligen av Nurell:

Jag betalar 45.000 för att få ha denna avatar som är ett montage av en bonobon-schimpans och maco. Gissa vilken som är vilken.


Du kör en ny taktik eller? Skriver lite här och där istället!

Den som väntar på OT kan aldrig vänta för länge.

Ursprungligen av Zoega:


Du kör en ny taktik eller? Skriver lite här och där istället!

Den som väntar på OT kan aldrig vänta för länge.

Vad menar du?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 22:38

Man blir förbryllad när man läser inläggen här. Visst kan man tycka att man kan få en liten avatar, fine. Men att börja tjata som om man inte uppskattar det JOBB som folk lägger ner för detta forum är bara korkat. Skärpning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 22:42
Ursprungligen av Nurell:

Jag betalar 45.000 för att få ha denna avatar som är ett montage av en bonobon-schimpans och maco. Gissa vilken som är vilken.

Snickesnack Nurell, du harjunte betalt en krona!

Ni som tycker det inte är värt att betala för Plus eller Pro, gör det inte isf. Hur svårt ska det vara? Antingen väljer man att betala för en tjänst eller så gör man det inte. Jag betalar gärna de pengarna som det kostar att vara Plusmedlem, jag har stor nytta av mitt mailkonto och min hemsida, sen att man får tillgång till Plusforumet och egen avatar är bara en trevlig bonus.

Ni som gnäller, sluta gnälla och gör något konstruktivt istället!

  • Medlem
  • 2005-08-04 22:54

Avatarer för Pro och plus är kanke ett sätt att slippa folk som bara vill hänga på ett coolt ställe och tjôta lite med sin fina avatar. Med risk för att låta elitistisk kan jag bara instämma med tidigare talare som tycker att det är väl värt pengarna att vara medlem. Från början var detta ett forum uttalat för proffs, har jag bestämt för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.

Ursprungligen av Baron:

Avatarer för Pro och plus är kanke ett sätt att slippa folk som bara vill hänga på ett coolt ställe och tjôta lite med sin fina avatar. Med risk för att låta elitistisk kan jag bara instämma med tidigare talare som tycker att det är väl värt pengarna att vara medlem. Från början var detta ett forum uttalat för proffs, har jag bestämt för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.

Så var tanken ja, ett forum för de som arbetar med mac.
Vi hade till och med tänkt att stänga forumet vid ett visst antal medlemmar, var det 1000 eller 3000?
Men som ni märker blev det inte så

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 23:00
Ursprungligen av Baron:

Avatarer för Pro och plus är kanke ett sätt att slippa folk som bara vill hänga på ett coolt ställe och tjôta lite med sin fina avatar. Med risk för att låta elitistisk kan jag bara instämma med tidigare talare som tycker att det är väl värt pengarna att vara medlem. Från början var detta ett forum uttalat för proffs, har jag bestämt för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.

Utan elitismen här skulle 99mac inte finnas, så jag håller med dig i ditt påstående.

Du kan få köpa min för 45.000.

  • Medlem
  • 2005-08-04 23:31

Jag kan tänka mig att betala 45000:- om Nurell tar nån annans ansikte i bonobonkroppen

Seriöst har jag alltid varit beredd att betala nåt för att få tillgång till forum på nätet.
Avatar är trevligt och borde vara allas rätt att ha ...mac.se är värt pengar också men supporten borde fungera snabbare.

2cent

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 23:34

Nu får du ta och bestämma dig maco, 45.000:- eller 2 cent?!?

Jag tackar ja till allt, sån är jag.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-05 00:58

Ärligt talat, så förstår jag inte!

Ursprungligen av Picasso:

Ärligt talat, så förstår jag inte!

Du får gärna maila mig med frågor så ska jag försöka förklara, du kan skicka PM också.

Det är en stor skillnad att driva en personlig hemsida med ett enkelt forum och att driva en jättesajt som 99mac - kraven på utrustning och åtagande skiljer sig en hel del.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 01:16

Jag tycker generellt att ni gör ett otroligt jobb. Men just det här med avatarerna förstår jag inte riktigt. Man har ju inte en avatar för att det är skoj att titta på själv. Man har det för att andra ska kunna identifiera en på ett snabbt sätt. Vinsten med avatar är ungefär noll för en själv, men väldigt stor för forumet. Det måste finnas andra morötter för att få folk att betala.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-05 01:23

Förstår Björnström till 100%. Det är svårt att få en gratis-site till att bli en betalsite, ingen tvekan. Men alla vet ju vilken toppensida det är och jag tvekar inte på att folk skulle kunna lägga en 20:- per år.

Jag är säker på att det är många som är på min sida. Hur man skulle arrangera det är en annan sak. Många hade nog accepterat 20:- om man tänker på hur snabbt man får svar här eller vad man nu har i åtanke. Har man pengar kan man utveckla mer och mer, den som lever får se antar jag. Känns dock som om att jag vill ha något extra om jag skall lägga ut 200:-, men det kanske kommer.

En enkel SMS-avgift hade ju varit någonting att fundera över. I vilket fall, skulle det vara så att 99Mac verkligen behöver mer pengar, så ordnas det nog på ett bra vis. Antar att det flesta som lever livet här kommer att ge sitt stöd.

Tack för en toppensida!

Vi har tittat på en mängd olika alternativ och inte hittat någon klockren väg - dom flesta sajter som blir stora har samma problem. Alla vill ju att detta ska vara gratis och att någon annan ska betala, om vi inte hade några kostnader (eller betydligt mindre kostnader) skulle vi kunna göra annorlunda.

Vi får väl se vad framtiden visar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-05 01:28

Avatar eller ytterligare funktioner.. skitsamma. Efter att ha bläddrat igenom denna tråd bestämde jag mig för att 300 av mina spänn skulle tillfalla 99mac. Men det gick inget vidare:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'cellsyntadmin'@'172.20.1.15' (using password: YES) in /
Library/Apache2/htdocs/99mac.se/cellsynt/cellsynt_db.php on line 8
Not connected : 
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-05 18:32
Ursprungligen av filuren:

Avatar eller ytterligare funktioner.. skitsamma. Efter att ha bläddrat igenom denna tråd bestämde jag mig för att 300 av mina spänn skulle tillfalla 99mac. Men det gick inget vidare:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'cellsyntadmin'@'172.20.1.15' (using password: YES) in /
Library/Apache2/htdocs/99mac.se/cellsynt/cellsynt_db.php on line 8
Not connected : 

Tack för tipset! Nu är det fixat.

Tack för tipset! Vi bytte databasserver i måndags och uppenbarligen är det saker som inte fungerar. Skall meddela vår programmerare.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-05 01:55

Gott, Sheriffen!
Jag åter kommer med öppnad pluska då saker funkar som de ska.

Det finns ju ett utmärkt sätt att få ha avatar gratis: ställ upp och hjälp till!

99mac har behov av moderatorer, av nyhetsskribenter osv. Alla är inte automatiskt lämpliga, men om man hängt här ett tag och visat att man passar in i 99macs filosofi så att säga, då är man välkommen att erbjuda sin hjälp.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-05 12:40
Ursprungligen av Adrian B:

Det finns ju ett utmärkt sätt att få ha avatar gratis: ställ upp och hjälp till!

Tjenare, du missar ju poängen med flera kilometer. Avatarer är inte till för att man ska kunna glo på sin egen och mysa, de är till för att man enkelt ska kunna känna igen andra. Om jag skaffar en avatar så kvarstår ju problemet att de flesta andra inte har det.

Ursprungligen av tjogin:

Tjenare, du missar ju poängen med flera kilometer. Avatarer är inte till för att man ska kunna glo på sin egen och mysa, de är till för att man enkelt ska kunna känna igen andra. Om jag skaffar en avatar så kvarstår ju problemet att de flesta andra inte har det.

Japp. Men vi kämpar för att få intäkter och avatarerna är ett enkelt sätt att visa vilka som bidrar ekonomiskt eller genom arbete.

Hade vi inte hela tiden haft kravet att få in pengar skulle ju förutsättningarna vara helt annorlunda.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 13:02
Ursprungligen av tjogin:

Om jag skaffar en avatar så kvarstår ju problemet att de flesta andra inte har det.

Så egentligen vinner alla förutom just den som pröjsar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-06 00:17
Ursprungligen av Kristjan:

Så egentligen vinner alla förutom just den som pröjsar.

Där sa du ett sanningens ord! Jag undrar vad det är som kostar så förbaskat mycket??? Hur kan andra forum överleva som inte kostar en spänn! Vad är det som gör att 99mac ska ta betalt, mac-adressen eller vad?
*fundersam*

Bevaka tråden