Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För stor font i Adressbok

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-08-07 08:22

Installerade om Tiger och valde denna gång svenska som språk vilket jag inte haft förr. Vad jag upptäckte var att helt plötsligt har fonten i adressboken blivit, vad jag anser, för stor. Namnkolumnen där alla namn listas verkar vara Lucida Grande 16p. Jag har bestämt för mig att den har varit 12p eller så i min förra installation.

Hur ändrar man detta tro?

Ursprungligen av DozePih:

Installerade om Tiger och valde denna gång svenska som språk vilket jag inte haft förr. Vad jag upptäckte var att helt plötsligt har fonten i adressboken blivit, vad jag anser, för stor. Namnkolumnen där alla namn listas verkar vara Lucida Grande 16p. Jag har bestämt för mig att den har varit 12p eller så i min förra installation.

Hur ändrar man detta tro?

Löser det ditt problem om du knallar in i Adressbokens 'inställningar' och där väljer fliken 'allmänt' och bläddrar i pop-up-menyn 'Typsnittsstorlek' (om du nu kör svenskspråkigt system)?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-08-07 10:21

Och som jag har letat efter den där inställningen! Tack, nu ser det normalt ut igen.

1
Bevaka tråden