Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon a510, måste jag ha deras mjukvara?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-07 20:15

halloj, sitter med en canon a510 kamera och försöker pluppa in bilderna i min powerbook via usb kabeln, men enheten dyker inte upp, när jag läser i manualen står det att jag MÅSTE installera canons egen programvara, blä, kan man inte komma runt detta?

Ta ur kortet ur kameran. Sätt det i en kortläsare. Anslut till USB.

Har Du ingen kortläsare, så återstår bara att skaffa (låna eller köpa) en, eller installera mjukvara så att kameran kan nås från datorn.

Senast redigerat 2005-08-07 22:07
  • Medlem
  • 2005-08-07 20:32

skulle helst vilja finna ett sätt att fixa så man kan ansluta kameran direkt, så omständigt när man är ute och ska kolla bilderna på powerbooken och behöv pilla med kortläsare åxå

hittar inte ens programvaran som behövs på canons webbplats, bara en uppdaterare som behöver förinstalerad programvara

Men det kom väl en CD med kameran?

  • Medlem
  • 2005-08-07 22:01

har flyttat och har den inte med mig

Svälj. Harkla Dig. Säg; Det är OK med kortläsare.

Det Du inte kan påverka - är det bara att gilla.

Ingen kamera från Canon som jag känner till kommer upp som en enhet på skrivbordet.

Istället är det bara att använda iPhoto eller Image Capture (heter Bildinsamling på svenska). Några specialprogram från tillverkaren behövs ej.

Jag brukar använda Canons lilla program CameraWindow då jag tycker det har bättre val för hur bilder skall namnges och numreras än Bildinsamling eller iPhoto. Canons ImageBrowser är däremot inte det mest smidiga - men behöver inte heller användas om man inte vill.

Sedan: Har din kamera bara USB1? Då är det rejält läge att skaffa en kortläsare!

1
Bevaka tråden