Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar era Superdrives från 1 gen PowerMac G5?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar inte bättre än att bägge G5'ornas Superdrive på jobbet har kastat in handduken, ingen av dem bränner skivor längre och bara en kan läsa DVD. Är det bara jag som har sånt oflyt eller är det en känd svaghet?

Enheterna i fråga är Pioneer DVR-106D.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-08-18 16:50

Min G5as superdrive funkar finfint fortfarande

Tror inte detta hjälper ett dugg men:

Jag hade problem med min 106D i Toast. Varje skiva jag brände, DVD enbart, blev fel osv. När jag sedan satt i terminalen kom jag på "Varför inte testa att ta bort preference filen i $Home/Library/ ? Så jag gjorde det, och vips så funkade allt igen.

Undrar dock fortfarande varför. Men, there you go.

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Tror inte detta hjälper ett dugg men:

Jag hade problem med min 106D i Toast. Varje skiva jag brände, DVD enbart, blev fel osv. När jag sedan satt i terminalen kom jag på "Varför inte testa att ta bort preference filen i $Home/Library/ ? Så jag gjorde det, och vips så funkade allt igen.

Undrar dock fortfarande varför. Men, there you go.

Jag testade med ett helt nytt användarkonto, samma fel.

Ska nog testa rengöringsskiva, båda maskinerna står under bordet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 17:10

Senast idag hade jag problem med att läsa en vanlig CD-R-skiva i en G5:a med Pioneer DVR-106D, skivan gick att läsa utan problem i en G4:a med en DVR-104 dock.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 19:21

Jag hade samma problem med min superdrive (Pioneer 106). Lösningen för mig var att investera i en rengöringsskiva (runt 100 kr?) och köra den i dvd-brännaren. Nu fungerar den utan problem. Det kanske är så att G5:an har större benägenhet att släppa in damm och smuts även i t ec superdriven.

Superdriven i min gamla G4:a puffar på utan problem och är mycket äldre än G5:ans.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-19 11:30

Jag är lite osäker på detta, men finns det inte en nyare firmware att installera på Pioneer-driven?

Jag har för mig att jag läste det på xlr8yourmac. Tyvärr så var man tvungen att flytta över driven till en PC när man uppdaterade. Eller så gällde detta enbart senare modeller som 109.

1
Bevaka tråden