Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akta er för teman i X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaa´ då sitter man här med 10.0 igen då, & ser inte fram emot den tid det kommer ta att uppdatera och installera om allt efter de fina små problemen mina små "testningar" av olika "themes" orsakade.
Istället för en loginruta ficka jag en trevlig "helblå" skärm... i vilken det inte gick att göra att dugg Men men nu är jag "up and running" igen. Antar att jag får skylla mej själv när jag provar XP-teman på en mac... men ändå Det bästa var nästan när burken startade upp i darwin *oj* inte riktigt vad jag är van vid.... Men men... nu väntar en "del" nerladdningar....!

[ 24 September 2002, 20:26: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-24 17:16

Har varit med om samma problem 2 ggr. för ett bra tag sen. Jag vet hur det känns, inte kul. Kan även bli problematiskt om man har HDn full med viktiga saker och man inte har någon extern hårddisk eller partition för back up. Numera har jag 3 partioner.

Har märkt att nyaste Duality har blivit betydligt bättre och därmed även mycket säkrare att byta teman. Det är i alla fall min erfarenhet. Speciellt har det varit temat "DSX" (med svart meny) som strulat till det ordentligt.

Men! Nu är det ju glädjande att vi har "Filarkivet" här på 99mac.com. Ett snabbt sätt att hitta sina program igen.

Flyttar till Mac OS X-forumet

Då var man tillbaka igen

Vart ligger alla gamla eudora-filer samt alla bookmarks?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-24 20:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Då var man tillbaka igen

Vart ligger alla gamla eudora-filer samt alla bookmarks?!

Nja, har du formaterat HDn så har du tyvärr förlorat dina bookmarks...

*Hehe* joo så långt har jag koll tack! Här har inte formaterats ngt Har fortfarande mitt gamla system kvar på hd´n, var därför jag undrade...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-24 23:49

:rolleyes: oki... ursäkta missförståndet.

Till vilken browser letar du efter bokmärken?

[ 25 September 2002, 01:25: Meddelandet ändrat av: carbon ]

Hehe Mozilla & Explorer *har nada koll på filstrukturen i X än* (inte så pass i a f)

Explorer lagrar inställningar, bokmärken etc i:

"DinUserMapp/library/preferences/explorer"

i "DinUserMapp/library/preferences/" hittar du de flesta programs inställningar.

1
Bevaka tråden