Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya glömska iPhoto och bildbeskärning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En störande sak med den senaste versionen av iPhoto är följande: När jag vill beskära en bild till formatet 10 x 15 cm för att skriva ut den beskär jag den och exporterar den sedan. Därefter tar jag kringla-Z och återställer bilden till 4:3-format. Så har jag alltså gjort med tidigare versioner av iPhoto. Detta verkar inte gå i den nyaste versionen. iPhoto har fått dåligt minne och kan inte återställa till 4:3-format. Programmet kan bara återställa till ursprungsbilden, vilket är jävligt kass med tanke på att man ofta har redigerat bilden och dessa ändringar då går förlorade.

Har någon förslag på en väg runt denna idiotförsämring av programmet?

  • Medlem
  • 2005-09-29 14:44

Hej,
gör en kopia av bilden innan du beskär. När du är klar kan du slänga den.
/M

iPhoto förstör AVI filer

Jag upptäckte, för sent, att AVI filmer som ligger i iPhotolibrary, bara kan kopieras inifrån iPhoto, om man vill behålla dem som filmer. Jag har en G5:a och kör med senaste iPhoto.
När jag brände med det inbyggda brännprogrammet blev filmerna jpgbilder istället !! Och när jag tittar i mappen, i Finder, är det inte .AVI längre, utan .jpg på filmerna.
Någon annan som har stött på samma problem?

1
Bevaka tråden