Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppnar PDF med Quicktime?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-03 14:15

Köpte min powerbook för ca 2 år sedan och har precis bytt operativsystem till Tiger. Är total nolla på datorer och många frågetecken har uppstått.
Som tex. när jag ska öppna pdf-dokument, så öppnas det med quicktime. Dessutom kan jag bara se första sidan i detta dokument. Och inte händer det nåt om jag trycker på äpple-p för att skriva ut det heller. Vad gör jag för fel? Ska jag ändra någon inställning någonstans??

Mycket tacksam för hjälp

mvh
KOL

markera filen och välj info (kringla + i) och väj det program som skall öppna den typen av filer...

Ursprungligen av 509blkl:

markera filen och välj info (kringla + i) och väj det program som skall öppna den typen av filer...

Om detta inte fungerar, så kan du öppna varje fil för sig, genom att högerklicka(ctrl-klicka) och välja öppna med. Så får du en lista med program som kan öppna filen. Preview (eller om du vill använda Acrobat) ska du använda för att öppna PDF'en.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-03 18:27
Ursprungligen av 509blkl:

markera filen och välj info (kringla + i) och väj det program som skall öppna den typen av filer...

välj program??
Var då i info-rutan? Under vilken flik hittar jag denna möjlighet?

ska finnas en flik som heter "open with" och så får man välja "change all" för att alla pdfer skall öppnas med det programmet man väljer

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-04 17:24

Vet inte om detta är det du söker eller om det fungerar i Tiger kör själv Panther, men det kanske är värt att prova.

Jag har installerat Adobe Reader 7 och då öppnas pdf-filerna direkt i Safari när man klickar på dem och om man vill spara dem till sin daror ctrl-klicka och välj Hämta länkad fil.

Ladda ner Adobe Reader 7 här.

Mer information om kopplingen till Safari här.

1
Bevaka tråden