Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att ställa in AdiumX så här?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt AdiumX nu ett tag, men det är två saker som jag skulle vilja fixa.

För det första så öppnas medelandefönstret automatiskt när jag får ett medelande. Det kan vara lite störande eftersom man ibland kanske får meddelanden som inte alltid är lämpliga att visa upp på skärmen om andra är närvarande

För det andra så skulle jag vilja se alla mina kontakter även om jag inte är uppkopplad på respektive nätverk, tex för att kolla nåt i historyn även om man inte har tillgång till nätverk.

Är detta nåt man kan ställa in?

shift+äpple+H visar alla offlinekontakter oxå. Och det där med meddelanden som ploppar upp har då jag aldrg varit med om så det bör ju vara en inställningsfråga.

Ursprungligen av Dr.Greenbaum:

shift+äpple+H visar alla offlinekontakter oxå.

Nej, jag menar inte så, jag kan se offlinekontakterna när jag är ansluten till icq och msn, men när jag är nerkopplad från nätverken så kan jag inte se nån kontakt som tillhör det nätverket.

Ursprungligen av Dr.Greenbaum:

Och det där med meddelanden som ploppar upp har då jag aldrg varit med om så det bör ju vara en inställningsfråga.

Ja, man tycker ju det, men jag har letat som en galning i inställningarna utan att hitta nåt.

Ursprungligen av ptolemy:

För det andra så skulle jag vilja se alla mina kontakter även om jag inte är uppkopplad på respektive nätverk, tex för att kolla nåt i historyn även om man inte har tillgång till nätverk.

Menyn "Fönster" -> Meddelandehistorik

Ursprungligen av ptolemy:

För det första så öppnas medelandefönstret automatiskt när jag får ett medelande. Det kan vara lite störande eftersom man ibland kanske får meddelanden som inte alltid är lämpliga att visa upp på skärmen om andra är närvarande

Du kan välja: Inställningar -> Generellt -> Skapa ny meddelanden i flikar
Då kommer du bara att ha ett meddelande-fönster och du får "flikar" för olika personer.

Du kan oxå välja: Inställningar -> Avancerat -> Meddelanden -> Fönsterhantering -> Göm när Adium är i bakgrunden
Då kommer meddelande-fönster bara att synas när Adium är det "främsta" programmet.

Tackar, nu funkar det som jag vill!

1
Bevaka tråden