Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad använder ni för DVD media?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft lite problem på sista tiden med dvd filmer som inte kan spelas på vissa spelare.
Tänkte därför fråga vad ni använder för media.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-19 14:36

Jag använder DVD+R eftersom det fungerar bra med mina Philips DVD-spelare.

Andra tillverkare favoriserar istället DVD-R och ibland DVD-RAM.

Vad har du för fabrikat på din DVD-spelare?

Ursprungligen av Macus:

Jag använder DVD+R eftersom det fungerar bra med mina Philips DVD-spelare.

Andra tillverkare favoriserar istället DVD-R och ibland DVD-RAM.

Vad har du för fabrikat på din DVD-spelare?

Jadu vad jag har spelar ingen roll då det sällan är jag som har problem utan mina kunder.
Vad de har vet jag inte. Priset spelar mindre roll på dvd.erna de ska fungera på så många olika spelare som möjligt.

Jag har haft tre projekt efter sommaren däär kunderna inte har kunnat se filmen. Antar att det ofta kan bero på strul och okunnighet hos kunden och vill därför ha bra tips på dvd:er med bra kvalitet.

Testar alltid filmerna i min powemac G5 , min imac G5, en PC och på en äldre samsung dvd men har fortförande detta problem.. så filerna lär det ju inte vara fel på eller ?

DVD+R/RW från Verbatim funkar bra för mig. De är inte helt billiga men jag tycker att kvalité och funktionalitet går före kvantitet. De säljs billigt (billigare än i Sverige) på http://www.wesellcd.com.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 14:43

Jag använder Princo DVD-R, de har alltid fungerat bra i alla spelare jag testat och är billiga.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-19 15:02

En del äldre DVD-spelare har svårt för läsa brända skivor. En del kan inte läsa DVD-R och en del kan inte läsa DVD+R. Det är nog svårt att gardera sig helt.

Jag förelår att frågar kunderna vad de har för DVD-spelare och sen skickar antingen en DVD-R eller en DVD+R. Eller så skickar du två kopior på en gång d v s en av varje, i hopp om att kundens spelare kan läsa någon av dem.

DVD+R är enligt uppgifter från diverse tidningar det format som mest liknar vanliga DVD-skivor. Men här finns det nog delade meningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 13:07

Maxell DVD-R, printable surface. Har levererat 100-tals skivor utan klagomål.

fick det att fungera med en - skiva.. Nu ska det pressas 3000 skivor så då slipper jag nog felet med denna kund iallafall

Köpte ett annat märke på skiva som iallafall löste problemet den här gången.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-21 10:49

TDK DVD+R, printable surface. Funkar klockrent för mig.

1
Bevaka tråden