Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En Cube med eget liv alt. död

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med en av barnens två cuber. Den slår helt enkelt på och av precis som det passar den. Cubens on/off är ju en touchfunktion ovanpå burken eller på skärmen och det verkar som om det räcker att det blåser lite för att touchkontrollen skall känna sig 'touchad'.

Är det någon som känner igen det? Är det någon som har förslag på hur man skall lösa det?

Pleeeze...

Anders

Jag har själv en kub och har genom åren läst en del på olika forum om den. Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag vill minnas att det är nåt fel på touch-knappen på en del kuber. Om jag inte minns fel, så kan man lyfta ur datorn ur skalet och lägga en bit smörpapper mellan knappen på insidan och skalet. Jag tror att det brukar lösa det problem du beskriver. Det finns mycket info på http://www.cubeowner.com/index.php.

Precis som Ian säger, en gummiring somsitter under knappen (insidan) blir efter ett tag urtorkad och det gör på något sätt att den kan slå av helt appropå. Hade samma problem för ca 2 år sen med min Kub och då räckte det (som för många andra) att torka av den och sätta tillbaka den. Har inte haft några problem sen dess. En del behöver sätta lite papper under ringen för att den ska få lite bättre kontakt.

En annan grej som jag hade var att kortet som tar emot strömmen som kommer från nätdelen glappar. Min Cube stängde av sig spontant, fixen för detta var att trycka dit kortet & vips så var det borta..

Jag la ett litet papper vid gummiringen och vips så var problemet borta!

Tack!

1
Bevaka tråden