Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB: 100Mbit till hela sverige.

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Abonnemanget har en väl tilltagen trafikkvot på 300 GB/månad (både nerladdad och skickad data)

Ni får klaga på mitt matematiska tänkande om ni vill
100mbit/s borde innebära i praktiken ca 10mb/s som max
3600sekunder * 10mb = 36GB i timmen
Det borde innebära att det tar mindre än 9 timmar att fylla sin trafikkvot om man laddar max.
Kanske är det bara jag, men för mig låter det som det suger stort.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-11-12 18:14

Visst är det så. Men sen ska du ju ha någonstans att göra av alla de där 300 Gb:en du har hämtat ner också. Jag vet inte vad folk har för hårddiskar idag, men det är väl fortfarande få personer som sitter på uppåt 1 Tb så ens hårddisk(ar) lär väl också sätta en gräns. Samt att du behöver tid att hantera all data du laddat ner, troligen mer än man kan hantera. Så det kanske inte är hela världen ändå.

Ursprungligen av gurne:

Visst är det så. Men sen ska du ju ha någonstans att göra av alla de där 300 Gb:en du har hämtat ner också. Jag vet inte vad folk har för hårddiskar idag, men det är väl fortfarande få personer som sitter på uppåt 1 Tb så ens hårddisk(ar) lär väl också sätta en gräns. Samt att du behöver tid att hantera all data du laddat ner, troligen mer än man kan hantera. Så det kanske inte är hela världen ändå.

Se tv-serier i HD-upplösning (1900x1080)
Seriöst: man sparar inte det mesta man laddar ner om det är filmer/tv-serier.
Sedan är det lite principen att det ska vara en fast kostnad och man inte behöver oroa sig efter den.

zlugg88! Var kan man ladda hem filmer/serier lagligt, och vad kostar det?

Och please, någon! Berätta mig hur känns skillnaden mellan 10 och 100 Mb/s? Alltså IRL.

Ursprungligen av pick-me-up:

zlugg88! Var kan man ladda hem filmer/serier lagligt, och vad kostar det?

iTunes -> Music Store -> podcasts
Tyvärr stödjer inte iTunes bittorrent, så dom största (utrymmesmässigt) sakerna finns inte alltid med där.
Men det här är ju bara början, så jag förutspår att tv är utdöende.

En trafikkvot på 300gb e ju värdelöst.. då tjänar mer på att ha 10/10 ..

Och förövrigt så är ju deras nya hastigheter 100/10 och ingen trafikkvot

OK, för att förtydliga (eftersom många hakar upp sig på en, numera icke-existerande, trafikkvot).
Ursprungsinlägget som jag skrev är gammalt, likaså informationen i brevet som jag citerar.

Numera erbjuder bredbandsbolaget 100 Mbit för 315 kronor i månaden utan trafikkvot. (I alla fall för mig)

  • Oregistrerad
  • 2005-12-07 16:15

Jag sitter sedan förra veckan på Bredbandsbolaget 100 mbit. Har inte märkt så mycket eftersom jag kör en gammal 11mbit airport-station och PowerBook med Airport som bara klarar 11mbit. Men nu provade jag att koppla ethernet-sladden direkt till PowerBooken, och hej vad det går. I alla fall om man testar att tanka filmtrailers från Apple eller ladda hem filer från ftp.sunet.se. Transmit ligger stadigt på runt 8500 kb/s.

Måste köpa mig en G5:a och trådlös router...

Bevaka tråden