Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ARD (2.2) kopiera filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag vill kopiera filer till mina ARD-klienter. Vi sitter på samma subnät, jag kan ta över deras skärm osv... Däremot lyckas jag inte att kopiera filer. Vad kan det bero på? Brandvägg är avstängd, klient-programvaran är uppdaterad. Felmeddelandet lyder:
"Failed to communicate with 1 of 1 computers. Didn't copy "fil.txt". 1 of 1 ytems not copied."

Jag och klientdatorn sitter på senaste Pantherversionen.

mvh
//Andreas

Klientdatorerna måste vara konfigurerade med tillräcklig behörighet för ARD-administratorn.
Systeminställningar -> Fildelning -> Tjänster -> Apple Remote Desktop -> Behörigheter

Jag har kollat att rutan för att kopiera filer är ikryssad. Så det kan inte vara det som är felet dessvärre.

Efter lite (ännu mer!) sökande hittar jag en "workaround". Det går alldeles utmärkt att kopiera filer som ligger på en annan volym. Har ni samma problem eller funkar det för er?

//Andreas

Det skulle kunna vara filrättigheter som spökar. Är du inloggad som admin?

Japp jag är Admin!

Hmmm.
Jag kan även kopiera filer från andra användares konton och hårddisken. Men så fort jag kopierar nåt från min användare så vägrar den.
Verkar skumt detta...

1
Bevaka tråden