Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helgdagar 2005 till iCal

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var kan jag hitta en kalender till iCal med helgdagarna för 2005?
Jag har sökt i forumet, varit på Icalshare.com och testat Apples egen helgkalender. Hittar bara kalendrar för 2004 och Apples kalender saknar tyvärr många av våra icke-röda helgdagar.

Nåja, man kan ju alltid göra det själv.
Här finns helgdagar för 2005 till iCal för den som så önskar: Ladda ner

  • Medlem
  • 2004-10-06 23:29

Tack för det,

Ursprungligen av nygren:

Nåja, man kan ju alltid göra det själv.
Här finns helgdagar för 2005 till iCal för den som så önskar: Ladda ner

jag kanske också lägger upp någon kalender för fotbollstokiga eller nåt. Men iCal är lite klent ännu. Går det att sätta på veckonummer?

Mvh Johan

Om Ni sätter dit en kalender för helgdagar och en för veckonummer, så räkna kallt med att iCal får fnatt när den ska visa dessa tillsammans med en privat och en jobbkalender. Jag har joxat runt och inte hittat något sätt att styra ordningen som kalendrarna visas på. Den anda sortering man kan göra är den ordning som de visas på i panelen överst till vänster, men denna sortering slår inte igenom i respektive vyer.

Jag skulle vilja att man kunde tvinga iCal att visa kalendrar i följande ordning;

Veckonummer
Helgdagar
Arbete
Privat 1
Privat 2
Privat 3

Jag har mailat i omgångar till utvecklarteamet, men får bara kryptiska svar tillbaka, om ens någon reaktion. Känns som att de är nöjda att ha gett oss möjligheten till feedback, men skiter i att reagera på den.

Det första exemplet är hur det ser ut i verkliga livet - det andra så som jag skulle vilja ha det.

Senast redigerat 2007-08-06 19:04
  • Medlem
  • 2004-10-07 00:10

Kan man inte få tillgång till veckonummer kalendern?

Det är väl bara dumt att göra den själv menar jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 10:33
Ursprungligen av JWS:

Det är väl bara dumt att göra den själv menar jag.

Ja det kan man ju tycka, de finns ju att ladda ned. Nackdelen med att ha laddat ner en kalender är ju uppenbar, den uppdateras inte.

Sen just veckor datum dagar, borde ju vara lite mer flexibelt. Man borde ju få välja vad man vill visa i kalendern. För vissa är datum det viktigaste, andra dagarnas namn, andra kan ju vilja ha dagens nummer eller just veckonummer.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 20:15

Fint som snus!
Men nu undrar jag om det är spikat att Svenskaflaggansdag blir en helgdag,
och i så fall, utgår då Kristihimmelfärdsdag?
P-O

Japp, nationaldagen ska bli helgdag. Det sas i regeringsförklaringen idag. Däremot är det tydligen inte klart vilken dag som ska tas bort. Troligen försvinner annandag pingst. Men eftersom inget ännu är helt klart har jag låtit kalendern se ut som den brukar.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 21:20

Helgdagar, namnsdagar, veckonummer m.fl. är väl något som man borde prenumerera på? Finns det någonstans, eller är det nerladdning som gäller? Jag menar så man slipper böket att leta rätt på dessa varje år. Hmm, nu när jag skriver det ser jag hur tokigt det ser ut. Så lat är jag ju inte egentligen, det blir ju bara en gång per år.

tack för kalendern!!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-29 01:12

Här finns det! Man kan prenumerera också. Väldigt smidigt!
http://icalshare.com/article.php?story=20041206060002930

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-25 10:21

iCalshare verkar ha gått och lagt sig. :/

Svenska helger 2006 till iCal

Nytt år. Ny kalender. Här kan du ladda ner en kalender med svenska helgdagar för 2006 anpassad för iCal. Om du hellre önskar prenumerera så finns länken här.

Varsågod!

Tack för kalendern, men finns det ingen där enbart röda dagar är med?

Tyvärr... någon sådan har jag inte. Har heller inga planer på att göra en. Kanske har någon annan lust...

Är det någon som har tips på vecko-nr för 2006?

Tack för helgdagarna förresten!!! Jag vore hjälplös utan er som är så snälla att ni tipsar och delar med er av iCal-grejerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-16 09:13

Jag slår ett slag för entourage, tills apple byggt ihop sina program till ett - ja det kanske inte är så PK - men jag trivs nu i Entourage - efter Rönnbäcks värvnings"kampanj"

/Tangen

Ja, du har rätt. Det är väldigt icke-PK! Här är det iCal som gäller...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-16 09:22

he he, jag fattade det

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 12:12
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-16 18:58

tack för veckonummren och den ovanstående länken!

1
Bevaka tråden