Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filma skärmen? Bästa programmet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-19 16:31

Tjena!

Jag har gjort några hemsidor i Flash som jag vill kunna visa på en Showreel-DVD. För att kunna styra tittaren lite så vill jag filma sajten och navigera till de viktigaste punkterna.

Jag har testat senaste Snapz Pro X ett tag och exporterat till olika format hit och dit, men tycker inte att det blir tillräckligt bra.

Är det någon som har tips på program eller inställningar som ger resultat som duger för en DVD? Jag vet att det inte kommer bli perfekt skärpa och så vidare, men så bra som det går?

Det alla bästa kanske är att rigga en riktig filmkamera och filma skärmen? Finns det sådan teknik?

Att filma skärmen med en filmkamera
är aldrig att föredra. Ivarjefall så är det
så jag fattat det. Vad är det som du inte
är nöjd med med Snapz Pro X?

Jag undrar också vad som blir fel. Snapz ger normalt bra bild... Kan det vara så att färgmättnaden och kontrasten på filmspåret behöver dras upp så det blir lite mer liv i bilden?

Bara en vild idé såhär på eftermiddagen: Har ni tillgång till en digital-box med hårddisk eller inspelningsbar DVD? Testa att spegla skärmen till TV:n och spela in på boxen/dvd:n och för sedan över till datorn.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-20 11:27

Jag tror också att det går att få bra resultat med Snapz Pro, men har hittills inte fått till det

Eller så är det helt enkelt bara Final Cut Pro som jag inte har lyckats få rätt inställt. Ska försöka fixa lite bilder som ni kan kolla på.

Det där sista du sa Niklas, tål att fundera vidare på!

1
Bevaka tråden