Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suitcaseproblem - programmet beter sig annorlunda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-24 12:24

Jag kör Suitcase X1 version 11.0.4 i Mac OSX 10.4.3 och har tidigare inte stött på detta problem.

Det började med att när jag öppnade vissa dokument i InDesign som jag ej gjort själv så kunde Suitcase börja "stänga av" en del typsnitt som ligger i min Startup Fonts-mapp. Jag fick då gå in manuellt och aktivera de typsnitt jag behövde för den gröna pricken var borta. Efter ett tag ledsnade jag och gjorde en omstart och efter det så kan inte Suitcase aktivera ens hälften av typsnitten i min Startup Fonts-mapp trots att de funkat hur bra som helst tidigare. När jag då försöker aktivera dem får jag meddelandet som syns på bifogade skärmdump.
I det här fallet är det ett Frutigertypsnitt som inte aktiveras (de andra i samma familj funkar bra) och Suitcase hävdar att det blir en konflikt med fonterna i System Fonts...men där har jag inte ens någon Frutiger?! Samma dialogruta kommer upp med de andra fonterna också, där motsvarande font inte alls finns i System Fonts...så jag undrar var konflikten sker, och hur den uppkommit?

En grej som jag tänkte det kanske kunde vara var Auto-activation som var på i InDesign, dvs att Suitcase automatiskt aktiverar saknade typsnitt i ett visst dokument, men samtidigt låter det mer som ett problem som inte har med InDesign att göra. Den är även numera avstängd.

Alla förslag på åtgärd mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-24 12:29

Tydligen följde inte bilden med förrän nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-25 09:52

Härligt, tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden