Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död/"stuck" pixel på min iMac G5 :/

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-02-21 17:13

Upptäckte igår att en pixel har fastnat, röd och rätt nära mitten. Inget som stör normalt men nu vet jag ju att den finns där och då fixerar man på den...

- Vad har Apple för policy ang. döda pixlar? Jag har inte hittat något på Apple/ Applestore. (Egentligen har jag ju inte informerats om att skärmen kan ha döda pixlar, varför jag ska kunna hävda att datorn är defekt, men man vet ju att dom brukar bråka med sina "ISO blabla"...)

- Har hört att det ska finnas program som kan "väcka" döda pixlar genom att snabbt byta färgerna. Har sökt men inte hittat, någon som har tips?

- Finns det andra metoder att väcka en pixel som fastnat? Har ju hört om "gnuggmetoden" och har försökt lite lätt utan resultat...

Datorn är en iMac G5 20" iSight, inköpt i november...

Tacksam för svar,

Testa gnuggmetoden igen, ta i lite mer den här gången. Det är mitt tips.

Innan jag hade fått någon död pixel (fick det igår och tog bort det genom att gnugga idag) så trodde jag inte på att det funkade.

Pröva filmen från den här sidan och be eventuella epileptiker lämna rummet innan uppspelning.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-02-21 19:44

Tack för svaren. Ska låta filmen gå en stund nu, och imorgon några timmar med. Fungerar inte det får jag börja gnugga

1
Bevaka tråden