Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på Dreamhack - dag 2/4

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har kommit till dag 2 på Dreamhack. Lite ont i nacken efter dålig sovplats men i övrigt är man förvånansvärt fräsch.

Det är dag ute, men inne i hallen är det ständigt mörkt (inga lampor i taket - för att få den rätta hackerkänslan).

Idag är det fredag och nu har alla dom sista kommit hit och det är helt fullt. Igår kväll var det inte lätt att hitta sovplats, se bilderna nedan.

Jag har hittat 2st (2) med Macintosh datorer förutom jag. En iMac och en Power Mac G4 med MacOS X som står bara 30 meter ifrån mig. Han kände inte till 99mac - men registrerade sig direkt! Nästa år vore det jättekul om vi kunde samla till ett helt bort (50st) och komma hit för att representera 99mac & Mac!

Sovsäckar på golven När det inte finns sovplats så sover man på stengolvet... Överallt ligger det folk när klockan passerar 03.00.

Stora sovsalen Här inne sover minst tusen personer på liggunderlag. Ett hav av hackers...eller nåt.

Martin passerar 100Gig! Alldeles nyss passerade jag 100GB upload på min FTP server - ett stort ögonblick! Nu börjar jag flytta filer för att dra igång disk #2.

Återkommer med mer reportage och bilder senare under dagen...

[ 30-11-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

[ 30-11-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-11-30 15:07

kommer snart en hälsning till er.. var uppmärksamma på dreamhack.. jag har mina känningar

  • Oregistrerad
  • 2001-11-30 16:05
Citat:

Martin passerar 100Gig! Alldeles nyss passerade jag 100GB upload på min FTP server - ett stort ögonblick! Nu börjar jag flytta filer för att dra igång disk #2.[/B]

och det är självklart allt lagliga filer?

Citat:

kommer snart en hälsning till er.. var uppmärksamma på dreamhack.. jag har mina känningar

Inga talibaner får man hoppas??

/ [V]

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-11-30 20:16

..sämst :-c

Dag tre närmar sig kväll. Man är lite sliten vid det här laget. FTP servern stängde jag vid midnatt när jag nådde 200GB uploads...

Folk ligger och sover överallt fast det egentligen är dag nu (iofs mörkt inomhus).

Har fått en massa idéer för hur man skulle kunna arrangera en 99mac delegation till nästa dreamhack. Att ha ett eget bord med bara Macanvändare vore riktigt coolt faktiskt och skulle synas!

En egen X server som står tillgänglig endast för Mac användare skulle vara lite roligt och en fet videoprojektor som lyser upp 99mac loggan i taket är också givet. (ångrar att man inte tog med sig det denna gång - högt, högt i tak och helt mörkt)

En tjugo meter bred 99mac logga skulle synas!

Resten av bilderna härifrån kommer jag lägga upp senare när jag får en möjlighet (slut på batteri i kameran). Vi loggar ut slutgiltigt om en halvtimme ifrån Dreamhack och åker hem till Stockholm.

Det har varit en upplevelse att vara här och rekommenderar andra att testa! Jag är 28 år och egentligen för gammal för att vara här, men det blir vad man gör det till.

Over and out

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2001-12-02 12:31

varför inte bara ställa 99mac-bordet på en stor upplyst scen 1 meter över golvet i mitten av alltihopa också?

Citat:

Skapades ursprungligen av: leo:
varför inte bara ställa 99mac-bordet på en stor upplyst scen 1 meter över golvet i mitten av alltihopa också?

Vi låter bordet sväva omkring i salen och sprida väldoft samt apple-klistermärken. Kanske spinna lite på den där uppfinningen Ginger/IT som offentliggörs nu på måndag. Och så kan vi ha en cirkus med konstiga djur som man _får_ klappa och så blir det mörk, nej jag vet inte

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-12-03 08:24

attans min hälsning gick inte fram dom packa ner projektorn.. =(

Kolla in min lillebror Venger´s sida:

Engelsk sammanställning av Dreamhack

  • Oregistrerad
  • 2001-12-04 14:11

Man är inte än vad man känner sig

... eller så kan vi bygga in en iMac i en jättestor bulle, och sen ställa den bland alla pece anv. o när dom ser bullen så äter alla av den och blir frälsta när iMacen kommer fram... "eller jag vet inte"... får bilda en yrrol-tråd

DH blir man aldrig för gammal för!
Vissa åker till Bingolotto, andra till Hultsfred. Jag åker till DH!

Dreamhack bokningen börjar denna vecka...

1
Bevaka tråden