Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX gör godis till Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

DivX (företaget bakom just DivX) har gjort DivX Player för Mac tillgängligt. Likaså har dom gjort en webbläsar plug-in. Spelaren läser även andra format och codecs än just DivX. Gratis. Mycket trevligt!

Finns här:

(DivX Player) : http://labs.divx.com/LatestMacPlayer
(Webbläsar plug-in) : http://labs.divx.com/archives/000072.html

Trevligt. Visst var det bara en codec till QuickTiem de hade förr?

Tidigare/nu hade DivX en codec och DivX converter.

VLC är en bra bit före DivX som spelare, men kul att se att dom hittar på nya produkter som är gratis. Bra att dom även har gjort sin quicktime codec intel anpassad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-05 13:51

Tar spelaren några andra format, annars fortsätter jag att hålla mig till mplayer/vlc.

Webläsarpluginet verkar trevligt däremot.

Trevligt att testa något nytt. VLC och MPlayer brukar ju båda göra jobbet snyggt, men det är ju aldrig fel med fler alternativ att välja bland.

Det skriver så här om releasen:

Citat:

Keep in mind this is an initial Beta release – warts and all and with plenty of room for improvement. But that’s exactly why we want to get this quickly out to all you cool DivX-Labs-Folk so that YOU can help us make it the bestest that it can be… so give it a whirl and let us know what suggestions you have and what bugs you find!

Edit: Har testat nu i all korthet, men jag har egentligen bara kollat en aspekt: Hur mycket den drar av processorn. Jag brukar ha en del saker igång hela tiden, och med en 1 GHz G4 så har det en viss betydelse. DivX Player drar aningen mer än VLC på den film jag testade med. Ca 30-32% mot VLC som drar 25-27%. Om man Har inställningen "Fade out window when playing" ikryssad så drar DivX Player mycket mer, och den börjar hacka när fönstret tonas.

Funktionen att tona ner allt annat på skärmen var rätt skön.

Med tanke på att detta är en tidig beta, så kan det nog bli en fullvärdig konkurrent till VLC och MPlayer med tiden.

Senast redigerat 2006-03-05 17:34
1
Bevaka tråden