Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja ljudkälla per program

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat iMic som jag ska använda för audiokonversationer, för att det skall fungera måste jag välja iMic som ljudkälla i Systeminställningen Ljud. Men jag vill gärna ha alla andra ljud i mina vanliga högtalare och enbart mitt ljudprogram skall använda iMic.

Det borde givetvis gå att göra i OSX, men hur?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 11:38

I skype kan man välja vilken källa det ska vara och sedan ha de andra högtalarna inställda i de vanliga inställningarna, men nu har jag råkat ut för någon slags bugg. En hel del andra program (t.ex Marble blast gold, alla flash prylar) skickar ut sitt ljud till imic, fast inbyggt ljud är valt i systeminställningar, även efter att jag valt tillbaka inbyggt ljud i skype så hamnar ljuden till imic

Lustigt,

Funkar det om du väljer om Systeminställningen Ljud, kommer ljudet rätt då?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 23:14

Har varit med om liknande problem igen. Ljudet från flash och realplayer går till mitt usb-headset istället för till de andra högtalarna som det ska. Efter googlande hittade jag att man kan lösa detta genom att starta garageband, och det funkade! Det var på macfixit jag hittade detta oväntade knep.

http://www.macfixit.com/article.php?story=20060303144504971

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 15:55
1
Bevaka tråden