Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Expose tappar inställningar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dashboard och Exposé tappar inställningarna med jämna mellanrum.

Helt plötsligt när man kommer till datorn ibland (den kan ha varit i vila etc) så funkar inte aktiva hörn eller F tangenterna, i inställningspanelen är allt borta.

Detta händer på båda mina datorer då och då. Otroligt irriterande. Är jag ensam?

Nej, du är inte ensam...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-14 19:17

samma här, blivit sen 10.4.5 uppdateringen

Man får helt enkelt bara snurra in i Exposé/Dashboard inställningarna och ställa om det igen..ganska frustrerande.

Jag har dock haft det länge, ibland är det borta nån månad.

Provade slänge settings några gånger, tyckte det funkade ett tag, men det verkar helt slumpivis nu.

Det hände mig i söndags, jag skulle visa en blivande switcher hur smidigt osx är. Hörnen var stendöda, inga fönster spreds över skärmen. Lyckligtvis hade jag inte slagit på trumman innan, hon visste inte vad hon skulle få se. Istället visade jag nånting annat, och medan jag pratade om systemets oslagbara stabilitet fipplade jag i systeminställningarna för att få exposé att funka igen. Till slut fick jag igång det genom att stänga av alla heta hörn och tilldela funktionerna igen.

Fånigt, det har aldrig hänt mig någon gång förut. Men du är inte ensam, Fredrik.

1
Bevaka tråden